۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳
رشد شش درصدی قیمت بیت کوین

ارزش بیت کوین بعد از سقوطی شدید در شش ماه اخیر شاهد رشدی شش درصدی بوده که ناظران امور معتقدند، این امر نتیجه برخی فشارهای فنی است و در غیر این صورت هیچ عاملی که موجب افزایش قیمت این ارز باشد، وجود ندارد.

به گزارش صدای بورس به نقل از آسین ایج، با افزایش ارزش بیت کوین رمز ارز مجازی، قیمت هر واحد توکن از آن از 5700 دلار رسیده است. البته بیت کوین در گذشته رشدهای سریع تر وشدیدتری را نیز تجربه کرده که در بهترین حالت به 55 درصد رسیده است.

در روزهای اخیر قیمت برخی ارزهای دیجیتال دیگر نیز افزایش یافته که البته این رشد به اندازه بیت کوین نبوده است. از جمله این ارزها می توان به ethereum و XRP اشاره کرد.

در چند سال گذشته ارزش بیت‌کوین در بازارهای جهانی از چند صدم دلار آمریکا به چندهزار دلار افزایش یافته‌است. شمار شرکت‌های خدماتی و تاجرانی که بیت‌کوین می‌پذیرند نیز در حال افزایش است.

هیچ‌کس مالک شبکه بیت‌کوین نیست و مانند ایمیل، این کاربران بیت‌کوین هستند که آن را کنترل می‌کنند. کاربردهای بیت‌کوین در هیچ‌کدام از دیگر سیستم‌های پرداخت دیگر یافتنی نیست.

در سال ۲۰۱۷ بین ۲٫۹ میلیون و ۵٫۸ میلیون کاربر منحصر به فرد که بسیاری از آن‌ها از بیت‌کوین استفاده می‌کنند، یک کیف پول رمز نگاری شده دارند. تعداد کاربران بیت‌کوین به‌طور قابل توجهی از سال ۲۰۱۳، از سه هزار نفر به بیش از یک میلیون رشد کرده‌است.

کد خبر 405963

اخبار مرتبط

  • بیت کوین رایگان چیست؟

    بیت کوین رایگان چیست؟

    زارع پور گفت: برخی اوقات در فضای مجازی عنوان" بیت کوین رایگان" دیده می‌شود. این افراد کلاهبردار ادعا می‌کنند در صورتی که ۰.۱ بیت کوین به آدرس آن‌ها ارسال کنید، ۰.۲ بیت کوین (دوبرابر) دریافت خواهید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =