۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵
راه نجات شرکت ورشکسته، ادغام نیست

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران، تقویت تولید داخلی و تأمین معاش و امنیت شغلی کارگران را اصلی‌ترین خواسته کارگران در "هفته کارگر" عنوان کرد و گفت: لایحه اصلاح پارامتریک قانون تامین اجتماعی از نو و به شکل سه‌جانبه میان کارگر، کارفرما و دولت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش صدای بورس، به نقل از ایسنا، ابوالفضل فتح الهی  با اشاره به مطالبات جامعه کارگری در هفته کارگر، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های کارگران موضوع لایحه اصلاح پارامتریک تأمین اجتماعی است که سال گذشته به مجلس ارسال شد و در این لایحه مباحثی پیشنهاد شده بود که اصلاح و تصویب آن به زیان جامعه کارگری بود.وی افزایش سن بازنشستگی را از جمله موارد مذکور عنوان کرد و گفت: بر اساس آخرین اخبار، سازمان تأمین اجتماعی به طور سه جانبه و با اتفاق نظر گروه کارگری، کارفرمایی و دولت مصمم است تا این لایحه را مورد بحث و بررسی قرار بدهد.رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ادامه داد: تمام موضوعاتی که قبلاً به اسم اصلاحات در لایحه دیده شده بود حذف و مقرر شده با سه جانبه‌گرایی این لایحه بررسی شود.به گفته فتح الهی، جلسه مقدماتی در این زمینه برگزار شده و قرار است طی جلسات آینده اصلاح مواردی که به زیان کارگران نیست در دستور کار قرار گیرد و شرایط بررسی لایحه به گونه‌ای رقم بخورد که افزایش منابع سازمان تأمین اجتماعی بدون لطمه به کارگران اتفاق بیفتد.وی گفت: تمام اصلاحات قبلی به جای خود برگشته و مجدداً از نو مسائل مربوطه مورد بررسی قرار می‌گیرد تا هم منابع تأمین اجتماعی افزایش یابد و هم شرایط تحمیل شده به سازمان کاهش پیدا کند.

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران تاکید کرد: متأسفانه همه ساله شاهد وقوع برخی اتفاقات در خصوص سازمان تأمین اجتماعی هستیم که موجب نگرانی خاطر کارگران و مستمری بگیران می‌شود و بعضاً فشارهایی را از ناحیه مجلس یا دولت به سازمان تأمین اجتماعی وارد می‌کند.فتح الهی گفت: مشکلات مربوط به شرکتهای زیرمجموعه شستا همچنان به قوت خود باقی است. شستا مجموعه‌ای از هلدینگ‌های بزرگ پتروشیمی، سیمان و کاشی است که عمدتاً ادغام شده‌اند و ما نمی‌خواهیم با طرح موضوع فروش شرکتهای شستا، روی ورشکستگی بعضی شرکت‌ها سرپوش بگذاریم.وی تاکید کرد: اگر شرکتی از زیرمجموعه شستا به دلیل سو مدیریت یا مسائل مالی و هزینه‌های دیگر دچار مشکل می‌شود راه حلش ادغام نیست. نباید شرکت سود آور را با شرکت زیان ده یکی کرد چون این کار اسمش ساماندهی نیست و اصلاح سیستم به شمار نمی‌رود.این مقام مسئول کارگری در پایان توجه و تقویت تولید داخلی و تأمین معاش و امنیت شغلی کارگران را اصلی‌ترین خواسته کارگران در هفته کارگر عنوان کرد. سال ۹۸ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال رونق تولید نامگذاری شده است. از نگاه بسیاری از کارشناسان و فعالان حوزه کار، صیانت از نیروی کار و بنگاه‌های اقتصادی و حفظ امنیت شغلی مستلزم حمایت از تولید داخلی است.

کد خبر 405824

اخبار مرتبط

  • انتقاد از واگذاری برخی شرکتهای سودده تامین اجتماعی در بورس

    انتقاد از واگذاری برخی شرکتهای سودده تامین اجتماعی در بورس

    رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران با انتقاد از واگذاری برخی شرکتهای سودده تامین اجتماعی در بورس گفت: اگر این اموال متعلق به سازمان تامین اجتماعی است، کارگران و کارفرمایان در آن نقش دارند؛ بنابراین بدون مذاکره با تشکلهای کارگری هرگونه واگذاری قابل توجیه نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =