تهاتر هزار میلیاردی ،حذف سود مرکب و ...

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس چند اقدام مهم سال گذشته را تهاتر هزار میلیارد تومانی بدهی های دولت، بانک ها و بانک مرکزی ، حذف سود مرکب وام بانکی و ... اعلام کرد.

به گزارش بورس آنلاین علی قربانی با اشاره به عملکرد کمیسیون برنامه بودجه در سالی که گذشت به خانه ملت گفت: یکی از مهمترین اقدامات تهاتر بدهی های دولت، بانک ها و بانک مرکزی بود و برای این کار هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفت. وی ادامه داد: براساس مصوبه مجلس، دولت توانست به جای پرداخت بدهی به پیمانکاران طرح های عمرانی این بدهی را با تهاتر بدهی پیمانکاران به بانک ها حل و فصل کند و با این اقدام بسیاری از مطالبات پرداخت شود.

این نماینده مجلس با اشاره به اصلاحیه های اعمال شده به بودجه سال 97، توضیح داد: یکی دیگر از مهمترین اقدامات اصلاح قانون بودجه بود. از جمله تعیین تکلیف اجرای تبصره این قانون در خصوص ارائه قیر رایگان، اختصاص هزار میلیارد تومان بودجه برای راه های روستایی، در نظر گرفتن 3 هزار و 200 میلیارد تومان بودجه برای عوارض شهرداری ها و دهیاری ها در قالب تبصره 14 قانون بودجه سال 97 که این موارد برای تایید به شورای نگهبان ارسال شد. قربانی افزود: حذف سود مرکب از تسهیلات وامی تا 4 میلیارد تومان از جمله مصوبات مهم این کمیسیون بود. چرا که دریافت سود مرکب تولیدکنندگان را فلج کرده است. با این مصوبه بانک ها مکلف شدند فقط سود اصلی تسهیلات را بگیرند. این مورد در قانون بودجه 98 نیز ذکر شده اما از سوی شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام رد شده چرا که می گویند این موارد را باید دولت در لایحه بیاورد نه اینکه مجلس آن را قانونی کند. وی ادامه داد: سال 98 این کمیسیون نظارت بر نحوه عملکرد دولت در اجرای قانون بودجه سنواتی را دنبال می کند و برای بهبود فضای اقتصادی اصلح ساختار بودجه ریزی را در دستور کار قرار می دهد.

کد خبر 405224

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =