طرح سناتورهای آمریکایی برای جلوگیری از هرگونه درگیری نظامی با ایران

دو سناتور آمریکایی از قصد خود برای معرفی طرحی با هدف جلوگیری از هر گونه درگیری نظامی با ایران خبر داده‌اند.

به گزارش صدای بورس به نقل از تسنیم، دو قانونگذار مجلس سنا در یادداشتی در روزنامه واشنگتن‌پست درباره سیاست‌های جنگ‌طلبانه آمریکا علیه ایران هشدار داده‌اند و از قصد این مجلس برای جلوگیری از چنین اقدامی خبر داده‌اند.

در یادداشت «تام یودال» و «ریچارد دوربین»، نمایندگان مجلس سنای آمریکا است: «سیاست دولت ترامپ درباره ایران که روی مخروبه‌های راهبرد شکست‌خورده عراق استوار شده بنا دارد ما را به سمت اقدام نظامی با هدف تغییر نظام ایران سوق دهد. ما نباید اشتباهات گذشته را تکرار کنیم و کنگره باید برای ضمانت آن، فوراً اقدام کند.»

دو سناتور آمریکایی با اشاره به گمانه‌زنی‌ها درباره تلاش‌های دولت ترامپ برای مرتبط کردن ایران و القاعده جهت توجیه جنگ‌افروزی علیه ایران نوشته‌اند: «بایستی به درس‌های تاریخ توجه کنیم و کنگره باید از اختیار قانونی خود برای جلوگیری از حرکت خطرناک رئیس‌جمهور به سمت جنگ با ایران، استفاده کند. این صرفاًکنگره است که اختیار اعلان جنگ دارد، نه رئیس‌جمهور.»

این سناتورها نوشته‌اند: «به همین دلیل ما قصد بازمعرفی پیش‌نویس طرحی را داریم که قبلاً توسط گروهی از سناتورها برای جلوگیری از اختصاص منابع مالی برای جنگ غیرقانونی با ایران ارائه شده بود. طرح ما به عنوان "جلوگیری از جنگ غیرقانونی با ایران" ضمن انتقاد از ایران، بر اختیارات کنگره برای اعلان جنگ صحه می‌گذارد و مانع هدایت ما به سمت یک جنگ بی‌دلیل دیگر در خاورمیانه می‌شود.»

کد خبر 404963

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =