تجربه‌های موفق تأمین مالی در بازار سرمایه را الگو قرار دادیم

دبیر اجرایی دومین همایش تأمین مالی ازطریق بازار سرمایه، دستاوردهای این همایش را تشریح کرد.

به گزارش ستاد خبری دومین همایش تأمین مالی، امیر آشتیانی عراقی گفت: با توجه به تمام اقداماتی که در راستای گسترش فرهنگ استفاده از بازار سرمایه در تأمین مالی صورت گرفته است، اما هنوز بسیاری از فعالان اقتصادی انتخاب اولشان برای این نیاز بانک است؛ به‌نحوی که همیشه بازار پول بر بازار سرمایه ترجیح داده می‌شود. درست است که بخشی از این بی‌تمایلی، مشکلاتی است که ناخواسته برای ناشران اوراق بدهی و خواهان تأمین مالی ایجاد می‌شود، اما بخش اعظم آن عدم شناخت کافی از پتانسیل‌های بازار سرمایه و بورس است. آشتیانی عراقی با اشاره به 1700 هزار میلیارد تومان نقدینگی سرگردان در اقتصاد ایران گفت: بازار سرمایه می‌تواند نقطه امنی برای هدایت وجوه باشد.

اگر به اتفاقات سال‌های اخیر در بازار غیرقانونی پول دقت کنیم نشان می‌دهد بسیاری از مؤسسات غیرمجاز که حتی تایید بانک مرکزی را نداشتند موفق شدند هرکدامشان چندین هزار میلیارد تومان از نقدینگی اقتصاد برای خودشان سهم بردارند، اما بازار سرمایه با وجود تنوع ابزار‌ها، نداشتن جریمه برای کاهش دوره سرمایه‌گذاری یا نرخ شکست، تأیید سازمان بورس و داشتن مجوز قانونی، در جمع‌آوری این وجوه نسبت به مؤسسات غیرمجاز موفقیت کمتری داشته است. با این وجود در سال‌های اخیر شاهد رونق فعالیت بازار سرمایه در قالب صندوق‌های سرمایه‌گذاری بودیم.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه بسیاری جلسات معرفی، کارگاه‌ها و همایش‌ها به صورت کلی اقدام به معرفی ابزار‌های تأمین مالی در بازار سرمایه می‌کردند، شرکت نیکان رسانه بازار سرمایه وظیفه خود دانست در راستای معرفی بهتر و آشنایی بیشتر فعالان اقتصادی اقدام به برگزاری دومین همایش تأمین مالی با محوریت بازار سرمایه به‌صورت متفاوت و تشریح الگو‌های موفق انجام شده در ایران کند. وی تصریح کرد: در این همایش 6 تجربه موفق که بالغ بر 28 هزار میلیارد تومان تأمین مالی از طریق بازار سرمایه بود، تشریح شد به نحوی هر یک شرکت‌هایی که برای آنها تأمین مالی صورت گرفته بود، به‌عنوان نمونه آورده شد و تمام اقداماتی که برای انتشار این اوراق لازم بود، توسط یکی از شرکت‌های تأمین سرمایه و ناشران آن اوراق و مزیت‌‌ها و مشکلات آن بررسی شد.

رئیس هیأت مدیره شرکت نیکان رسانه بازار سرمایه در خاتمه گفت: شرکت ما در ادامه احساس مسئولیت خود در راستای توسعه فرهنگ سرمایه‌گذاری و ترویج مزیت‌های بازار سرمایه اقدام به برنامه‌ریزی برای برگزاری همایش‌های دیگری کرده است و در همایش بعدی که در سال 98 برگزار می‌شود «نیکان رسانه بازار سرمایه» با مشارکت «رسام» (شرکت پردازش اطلاعات مالی پارت) به معرفی برترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری خواهد پرداخت.

 

  • شماره ۲۹۳ هفته نامه اطلاعات بورس - صفحه ۲
کد خبر 403838

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =