پیش بینی صندوق بین اللملی پول از اقتصاد خاورمیانه

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرد که این رشد اقتصادی در منطقه خاور میانه، شمال آفریقا و افغانستان در سال جاری کُند و ضعیف باشد بر این اساس که اقتصاد این مناطق در سال ۲۰۱۹ به میزان دو و چهار دهم درصد رشد خواهد کرد و در سال ۲۰۲۰ این نسبت بهبود پیدا کرده و به سه درصد خواهد رسید.

به گزارش صدای بورس به نقل از اسپوتنیک، روزنامه سعودی «عکاظ» نوشت که پیش‌بینی می‌شود اقتصاد جهانی در سال جاری میلادی (۲۰۱۹) به میزان سه و نیم درصد و در سال ۲۰۲۰ میلادی، سه و شش دهم درصد رشد کند.

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرد که این رشد اقتصادی در منطقه خاور میانه، شمال آفریقا و افغانستان در سال جاری کُند و ضعیف باشد، بر این اساس که اقتصاد این مناطق در سال ۲۰۱۹ به میزان دو و چهار دهم درصد رشد خواهد کرد و در سال ۲۰۲۰ این نسبت بهبود پیدا کرده و به سه درصد خواهد رسید.

صندوق بین المللی پول با ابراز خوش‌بینی نسبت به اقتصاد عربستان سعودی پیش‌بینی کرد که این کشور در سال ۲۰۲۰ رشد اقتصادی دو و یک دهم درصدی را تجربه کرده و از اقتصادهای جهانی چون آمریکا با یک و هشت دهم درصد و آلمان با یک و شش دهم درصد رشد پیشی بگیرد.

در همین زمینه صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرد که اقتصاد عربستان به میزان یک و هشت دهم درصد رشد کند این در حالی است که ریاض در سال ۲۰۱۶ از برنامه تحول اقتصادی (چشم انداز ۲۰۳۰) به منظور عدم اتکا به نفت و ایجاد تنوع در منابع درآمدی این کشور خبر داده بود.

پیش‌بینی می‌شود که قیمت نفت طی چهار تا پنج سال آینده با توجه به سیاست آمریکا در قبال صادرات نفت ایران در سطح  هر بشکه ۵۵ دلار باقی بماند.

کد خبر 403496

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =