توافق آلمان و فرانسه برای تاسیس نهاد مالی به منظور تسهیل تجارت با ایران

یک روزنامه آلمانی با استناد به محافل دیپلماتیک اروپایی از توافق کشورهای آلمان وفرانسه برای تاسیس یک نهاد مالی مستقر در فرانسه به منظور تسهیل تامین مالی مبادلات تجاری با ایران خبر داد.

به گزارش صدای بورس به نقل از روزنامه آلمانی "ویرتشافتز ووخه"، اتحادیه اروپا تصمیم تصمیم دارد برای اینکه کانالهای پرداختی با ایران را باز نگه دارد یک نهاد مشخص و یک تشکل هدفمند را تاسیس کند.

روزنامه "ویرتشافتز ووخه" آلمان با استناد به محافل دیپلماتیک در اتحادیه اروپا گزارش داد که آلمان و فرانسه دراین باره باهم توافق کرده اند.بر این اساس آلمان و فرانسه درباره یک جامعه هدف که تجارت بین اتحادیه اروپا و ایران را زنده نگه می دارد با هم توافق کردند.

به گزارش این روزنامه آلمانی چنین تجارتخانه ای قرار است در فرانسه مستقر شده ویک رئیس آلمانی داشته باشد.کشورهای اتریش، لوکزامبورگ و بلژیک از ترس تحریم های آمریکا از استقرار چنین موسسه خصوصی در کشور خود اجتناب کردند.

به گزارش این روزنامه آلمانی 9 کشور اروپایی علاقمند هستند تا به این جامعه هدف وارد شوند؛ از جمله این کشورها ایتالیا، اسپانیا و اتریش است.بر این اساس این موسسه تنها محدود به تجارت کالاهای انسانی مانند مواد غذایی و دارویی است که تحت تاثیر تحریم‌های آمریکا قرار نگرفتند.

شرکت هایی مانند نستله، سانوفی و یونیلور، کالاهایی را به ایران صادر می‌کنند که البته به دلیل اینکه بانک ها از تامین مالی این مناسبات تجاری اجتناب می‌کنند دچار مشکلاتی هستند. این موسسه مالی مستقر در فرانسه قرار است اینگونه پرداخت های مالی برای این شرکت های مواد غذایی اروپایی را در مناسبات تجاری با ایران تسهیل کند.

به نوشته روزنامه "ویرتشافتز ووخه" چنین نهادی که ابتدا به صورت یک موسسه کوچک شروع به کار کرده و در طول زمان به مجوز بانکی برای مناسبات تجاری با ایران تبدیل می شود از ارزش سیاسی بالایی برخوردار است.

محافل دیپلماتیک اروپا در این باره گفته اند برای ما این مسئله مهم است که از منافع شرکتهای خودمان دفاع کنیم و وابستگی اقتصادی به آمریکا را کاهش دهیم.

"دونالد ترامپ"، رییس جمهور آمریکا با خروج خود از توافق هسته ای با ایران تحریم های جدیدی را علیه تهران در دستور کار قرار داده است که مشکلات فراوانی را برای شرکت های اروپایی در مناسبات تجاری با ایران ایجاد کرده است.

بسیاری از کشور های اروپایی علاقمند به حفظ برجام و ادامه مناسبات تجاری با ایران بوده وبرای این منظور تلاش می کنند.

کد خبر 401260

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =