رد پای ارز نیمایی در مواد اولیه" لابسا "

شرکت آبسال برای تامین مواد اولیه مورد نیاز خود بجای ارز ۴۲۰۰ تومانی از ارز سامانه نیما استفاده می کند که نرخ آن بر اساس عرضه و تقاضا متغیر است. آخرین نرخ ارائه شده ۱۰ هزار و ۶۰۰ تومان برای هر دلار است اما در حال حاضر فروشنده‌ای وجود ندارد و وضعیت سامانه نیما نامشخص است. از سوی دیگر٬ قیمت مواد داخلی هم افزایش نجومی داشته است.

به گزارش بورس آنلاین، شرکت آبسال برای تامین مواد اولیه مورد نیاز خود بجای ارز 4200 تومانی از ارز سامانه نیما استفاده می کند که نرخ آن بر اساس عرضه و تقاضا متغیر است. آخرین نرخ ارائه شده ۱۰ هزار و ۶۰۰ تومان برای هر دلار است اما در حال حاضر فروشنده‌ای وجود ندارد و وضعیت سامانه نیما نامشخص است. از سوی دیگر٬ قیمت مواد داخلی هم افزایش نجومی داشته است.

نحوه قیمت گذاری محصولات در حال حاضر برای بخاری و کولر با اطلاع‌رسانی به سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و منظور کردن حاشیه سود حداکثر به میزان ۱۵ درصد است.

لباسشویی جزو کالاهای حساس و زیر ذره بین است . به‌طور متوسط از ابتدای سال میزان افزایش قیمت بخاری حدود ۶۰ درصد٬ کولر ۲۰ درصد و لباسشویی ۳۰ درصد بوده است. شرکت آبسال شرکت‌های تولیدکننده لوازم خانگی است که فروش لباسشویی در شش ماهه نخست سال ۹۷ برابر با شش هزار و ۵۵۰ دستگاه بوده و در شش ماهه دوم شرکت برنامه ورود قطعات برای تولید ۲۳ هزار دستگاه دارد اما با توجه به مشکلات عدم ثبات در سامانه‌های ارزی٬ حمل و نقل و تحریم‌ها٬ مشکلات عدیده‌ای ایجاد خواهد شد.

شایان ذکر است مواد اولیه وارداتی ماشین لباسشویی به دو بخش تقسیم می‌شود که بخش قطعات از اروپا و بخش مواد اولیه از خاور دور خریداری می‌شود.

سیاست شرکت برای فروش محصولاتش نقدی و اعتباری است و با توجه به فروش فصلی شرکت ،‌میزان فروش اعتباری همچنان ادامه دارد ولی مدت اعتبار آن کاهش یافته است.

کد خبر 397109

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =