آخرین وضعیت چادرملو تشریح شد

دومین بازدید انجمن خبرنگاران و نویسندگان بازارسرمایه در سال جاری، از شرکت صنعتی و معدنی چادرملو صورت گرفت؛ در روز نخست این بازدید و طی نشست خبری انجام شده با سید محمد ابریشمی، مدیر مجتمع معدنی چادرملو، وی تاریخچه این مجتمع معدنی و صنعتی توضیحاتی را ارایه کرد.

به گزارش بورس آنلاین، دومین بازدید انجمن خبرنگاران و نویسندگان بازارسرمایه در سال جاری، از شرکت صنعتی و معدنی چادرملو صورت گرفت؛ در روز نخست این بازدید و طی نشست خبری انجام شده با سید محمد ابریشمی، مدیر مجتمع معدنی چادرملو، وی تاریخچه این مجتمع معدنی و صنعتی توضیحاتی را ارایه کرد.

ابریشمی با اشاره به اینکه چادرملو طی مشارکت با ایمیدرو کار خود را آغاز به کار کرده است، عنوان کرد: این شرکت در سال ۱۳۷۴ با ۴۰۰ میلیون تن ذخیره زمین شناسی شروع به فعالیت کرد که از ۲۹۰ میلیون تن ذخیره استخراجی پیش بینی شده حدود ۶۰ میلیون تن از ظرفیت این معدن باقی مانده است که این مقدار تا حدود ۴ سال دیگر وجود دارد.

وی عیار سنگ‌آهن استخراجی را  ۵۳/۵ عنوان کرد و از تلاش مجموعه برای افزایش  این مقدار به ۶۷ درصد خبر داد.


این مقام مسوول در ادامه بیان کرد: ظرفیت این معدن حدود ۷/۵ میلیون تن کنسانتره در سال است که این ظرفیت با توجه به اصلاحاتی که بر روی خط تولید انجام می گیرد قابلیت تولید را تا ۱۰/۵ میلیون تن کنسانتره را در سال افزایش می دهد  


ابریشمی خاطر نشان کرد: برنامه چادرملو برای سال جاری تولید ۹ میلیون تن کنسانتره است که این مقدار حدود ۱۳/۵ میلیون تن سنگ آهن احتیاج دارد.


ضمن آنکه چادرملو در کنار محصولات اصلی خود تعدادی محصولات فرعی همچون آپاتیت یا فسفر نیز دارد که از محصولات کنسانتره سنگ آهن و فسفر ۱۰۰ درصد آنها مصرف داخلی می شود و تقریبا حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد مواد اولیه صنایع فولادی کشور از معدن چادرملو تهیه می شود.


ابریشمی در پایان گفت: این کنسانتره های تولیدی توسط راه آهن به کارخانه گندله سازی چادرملو و اردکان ارسال می شود.

کد خبر 394948

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =