افزایش قیمت خودرو ، شاید وقتی دیگر

عضو شورای رقابت با اعلام نتیجه جلسه دیروز با مدیران ایران خودرو و سایپا ، اعلام کرد تصمیم گیری در مورد افزایش قیمت خودرو به دریافت نرخ تورم بخشی ۵ ماهه از بانک مرکزی موکول شد.

به گزارش بورس آنلاین، ولی ملکی در رابطه با جلسه دیروز شورای رقابت که با حضور مدیران عامل ایران خودرو و سایپا به منظور بررسی قیمت خودرو و دلایل افت تولید، فروش و حتی ابهامات احتکار تشکیل شده بود به تسنیم گفت: یکی از استدلال های خودروسازان در افزایش قیمت و هزینه تولید، رشد نرخ ارز بود و معتقد بودند با افزایش قیمت مواد اولیه داخلی و ارز ، فروش خودرو با قیمت‌های فعلی به صرفه نیست.

وی ادامه داد: خودروسازان احتکار خودرو را هم به صرفه ندانسته و اعلام کردند روزانه بیش از 2 هزار خودرو تولید می‌کنند که احتکار این رقم اصلا منطقی نیست و در صدد تأمین قطعات و عرضه تعدادی از خودروهای انبار شده هستند.

این عضو شورای رقابت با اعلام اینکه مقرر شد شورای رقابت با ارسال نامه‌ای به بانک مرکزی نرخ تورم بخشی 5 ماه نخست سال را دریافت کند، گفت: در این جلسه خودروسازان فهرستی از افزایش هزینه ها به شورا ارائه کردند اما جمع بندی قیمت خودرو در شورا به دریافت نرخ تورم بخشی از بانک مرکزی موکول شد.

ملکی ادامه داد: بنابراین شورای رقابت پس از دریافت نرخ تورم بخشی 5 ماهه ، در مورد تغییرات قیمت خودرو تصمیم گیری خواهد کرد.

کد خبر 394770

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =