به گزارش بورس آنلاین به نقل از گسترش نیوز، رئیس انجمن قطعه سازان با اشاره به افزایش قیمتها از ابتدای سال ۱۳۹۵ تا اردیبهشت سال ۱۳۹۷، گفت: مس۸۲ درصد، سرب ۶۷ درصد، پلیمرهای پلاستیکی ۶۱ درصد، کائوچو ۷۸ درصد، کائوچوی طبیعی ۹۵ درصد، فولاد آلیاژی ۷۳ درصد، آلومینیوم ۷۷ درصد، ورق فولادی ۶۸ درصد و دلار دولتی ۳۹ درصد و آزاد ۵۶ درصد و دستمزدها هم ۵۶ درصد افزایش داشت علاوه بر اینکه ۲۱ درصد افزایش تورم داشتیم.
محمدرضا نجفی منش با اشاره به اینکه سیستم به گونهای است که فقط دلال استفاده میکند، ادامه داد: خودروسازان ۲۰ هزار میلیارد تومان زیان داشتند و قطعه سازها هم زیان داشتند و برخیها در حال تعطیل شدن هستند.
وی افزود: شورای رقابت به گونهای نامناسب قیمتگذاری میکند و از آنجایی که مدیران ۲ خوروساز بزرگ، دولتی هستند آن را میپذیرند در حالی که اگر بخش خصوصی بود هرگز قبول نمیکرد.
نجفی منش اضافه کرد: شورای اقتصاد در سال ۱۳۷۶ قیمتگذاری خودروها را ۵ درصد زیر حاشیه بازار قیمتگذاری کرد و این موضوع موجب شد که دلالها از بازار خارج شدند و قیمتها متعادل شد اکنون نیز باید به همان شکل، عمل کرد.
رئیس انجمن قطعه سازان گفت: درحالحاضر برای فروش اینترنتی ۱۶ هزار خودرو، ۵۰۰ هزار نفر و برای فروش ۲۴۷ خودرو حدود ۲۰۰ هزار نفر برای خرید به سایت مراجعه کردند زیرا سود حاشیه بازار بسیار زیاد است.
نجفی منش افزود: هیچ دولتی در هیچ جای جهان در قیمتگذاری دخالت نمیکند.
وی اضافه کرد: اکنون هزار واحد قطعهسازی در شرف تعطیلی و یا تعدیل نیرو هستند و تولیدات خودرو به نصف کاهش پیدا کرده است.
نجفی منش تاکید کرد: قیمتگذاری خودرو با توجه به حاشیه بازار، قیمتها را متعادل میکند و صف خرید را از بین میبرد.
نظر شما