اروپا در مورد بازگشت تحریم های امریکا علیه ایران بیانیه داد

اتحادیه اروپا از بازگشت تحریم های آمریکا علیه ایران بیانیه داد و ضمن ابراز تأسف گفته است که اروپا تلاش می کند که کانال های سرمایه گذاری خود با ایران را حفظ کند.

به گزارش بورس آنلاین به نقل از بی بی سی، اتحادیه اروپا امروز دوشنبه ۶ اوت (۱۵ مرداد) در بیانیه‌ای از بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران ابراز تاسف شدید کرده و گفته است که این اتحادیه و دیگر امضاکنندگان توافق هسته‌ای با ایران تلاش می‌کنند که کانال‌های سرمایه‌گذاری در ایران را باز نگه دارند.

به گزارش رویترز این بیانیه می‌گوید "طرف‌های باقی‌مانده در برجام تعهد داده‌اند که از جمله برای حفظ و نگهداری کانال‌های موثر مالی با ایران و ادامه صادرات نفت و گاز ایران تلاش کنند."

نیمه‌شب امشب آمریکا بخشی از تحریم‌های خود علیه ایران را که بعد از اجرای توافق هسته‌ای (برجام) تعلیق شده بود، برمی‌گرداند.

هم‌زمان وزارت اقتصاد آلمان اعلام کرده است که این کشور با وجود تحریم‌های آمریکا به دادن ضمانت‌های سرمایه‌گذاری و صادراتی به شرکت‌های طرف حساب ایران ادامه خواهد داد.

وزارت اقتصاد آلمان گفته است که هم‌زمان درباره امکان معافیت شرکت‌های آلمانی از تحریم‌های آمریکا با این کشور مذاکره می‌کند.

در بیانیه وزارت اقتصاد آلمان آمده است: "ضمانت‌ها صادراتی و سرمایه‌گذاری وزارت اقتصاد کماکان در دسترس شرکت‌ها است."

محدودیت‌های آمریکا شامل تحریم‌های ثانوی هم می‌شود که بر اساس آن آمریکا شرکت‌های خارجی طرف معامله با ایران را هم مجازات می‌کند.

کد خبر 394033

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =