بسته جدید اقتصادی و ارزی، آینده بورس را ترسیم می کند

مدیرعامل شرکت کارگزاری کارآمد اعلام کرد: رشد بورس با شیب ملایم و مثبت ادامه می یابد اما تحولات سیاسی، تصمیم های تازه در حوزه اقتصاد بخصوص مساله ارز می تواند چشم انداز این بازار را تحت تاثیر قرار دهد.

 به گزارش بورس آنلاین، مدیرعامل شرکت کارگزاری کارآمد اعلام کرد: رشد بورس با شیب ملایم و مثبت ادامه می یابد اما تحولات سیاسی، تصمیم های تازه در حوزه اقتصاد بخصوص مساله ارز می تواند چشم انداز این بازار را تحت تاثیر قرار دهد.

حسین عادل زاده در گفت و گو با خبرنگار ایبِنا در خصوص روند فعلی معاملات بورس و چشم انداز پیش روی تالار شیشه ای، اظهار داشت : با توجه به گزارشات فصلی مثبت در تعدادی از گروه ها از جمله پالایشی، پتروشیمی و فلزات اساسی، قیمت های فعلی برای خرید مناسب ارزیابی و پیش بینی  می‌شود این رشد درآمد  ادامه داشته باشد که نکته ای مثبت در خصوص رشد شاخص و افزایش حجم معاملات خواهد بود.از طرف دیگر ریسک های سیاسی و تحریم های آمریکا نگرانی هایی را به وجود آورده که مانع رشد بازار شده است.

ریشه های نوسان تالار شیشه ای

مدیرعامل شرکت کارگزاری کارآمد درباره تغییرات بازار سهام و شاخص در چند مدت اخیر و دلایل ایجاد آن و این که آیا نوسان های شکل گرفته تحت تاثیر برگزاری مجامع شرکت ها است یا عوامل دیگری هم باعث این نوسان ها شده معتقد است : بخشی از  این نوسان ها تحت تاثیر مجامع شرکت های بورسی است که از خرداد ماه آغاز شد و در تیر ماه به اوج خود رسید اما در سویی دیگر، با توجه به رشد و نوسانات خیره کننده بازار «ارز، سکه و مسکن» بازار سرمایه نیز تحت شعاع قرار گرفته است.

عادل زاده در ادامه به تاثیر گزارش های شفاف سازی ناشران بورسی در شرایط فعلی تالار شیشه ای اشاره کرد و افزود: البته باید توجه داشت که گزارش های فصلی ناشران هم تاثیر مستقیمی در شکل گیری نوسان ها فعلی از خود بر جای گذ اشته که در حال متعادل شدن است.

نقش عرضه های اولیه

این کارشناس بازار سرمایه آغاز دور تازه عرضه های اولیه در بازار سهام را مثبت ارزیابی کرد و افزود: به طور کلی وقتی بورس در شرایط رونق و رشد شاخص ها قرار دارد یکی از بهترین زمان‌ها برای ورود شرکت های جدید به این بازار است اما این که چطور و در چه شرایطی عرضه های اولیه در بورس صورت گیرد مهم است به طوری که به عنوان مثال اگر عرضه اولیه شرکت پتروشیمی پارس که نقدینگی زیادی را از بازار جذب کرد در شروع روند افزایش شاخص انجام می پذیرفت تحرک و رونق بیشتری را برای سهامداران و بازار ایجاد می کرد.

مدیرعامل شرکت کارگزاری کارآمد به نقش عرضه های اولیه در توسعه و عمیق تر شدن بورس اشاره کرد و گفت: با این حال عرضه های اولیه به توسعه و عمق بازار بورس کمک شایان توجهی می کند و تداوم آن در بلند مدت در رشد بازار سهام تاثیر گذار خواهد بود.

چشم انداز بازار سهام

عادل زاده در ادامه گفت و گو با خبرنگار ایبِنا، چشم انداز بورس تا پایان شش ماهه نخست سال را مثبت و متعادل ارزیابی کرد و اظهار داشت: در مجموع با توجه به ریسک های سیاسی موجود، گزارش های ناشران بورسی و قیمت ارز گروه های پیشرو و صنایع مهم بورس همانند «پالایشی، پتروشیمی و فلزات اساسی» چشم انداز تالار شیشه ای مثبت ارزیابی می شود به طوری که این زنجیره در نهایت منجر به رشد شاخص بورس می شود.

بازدهی بازارها

این تحلیگر بازارهای ملی به بازدهی بورس نسبت به بازارهای موازی نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به رشد بسیار زیاد بازدهی بازارهای «ارز، سکه و مسکن» آمارها نشان می دهد بازار سرمایه رشد چندانی نداشته و به همین دلیل این عقب ماندگی باید در بورس تا حدود قابل قبولی جبران شود.

کد خبر 393915

اخبار مرتبط

  • ۶ نشانه مثبت برای بازار سهام هفته آتی

    ۶ نشانه مثبت برای بازار سهام هفته آتی

    توافق ایران و چین، سیگنال مثبت درباره افزایش دامنه نوسان بورس، نوسان قیمت دلار، ادامه سیاست‌ عرضه اولیه، ترسیم چشم‌انداز مثبت سیاستگذاران برای بازار سهام و اخبار سیاسی مربوط به کاهش تنش‌ها شش عامل مهم در بورس هفته آینده است. عواملی که چشم‌انداز هفته آینده را مثبت کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =