تداوم هیجان در بازار سهام / مراقب سهام غیر بنیادی باشید

بازار سهام امروز با رشد هیجانی همراه شده است و علاوه بر سهام پتروشیمی و نمادهای دلاری ،سایر صنایع نیز پر توجه شده اند. شرایط بازار در این دقایق به گونه ای پیش می رود که هر سهمی که صف نباشد با تقاضای بازار روبرو می شود!

به گزارش بورس آنلاین، پس از صف خرید نمادهای شاخص ساز و دلاری و بسته شدن بعضی از آنها بدلیل رشد بیش از 20 درصدی قیمت، بازار به دنبال سهم های جایگزین برای خرید در حال حرکت بوده و به دلیل نقدینگی فراوان وارد شده به بازار سرمایه ، نمادهای خودرویی، غذایی، سیمانی و بسیاری دیگر از نمادها و گروههای بازار با افزایش تقاضا روبرو شده اند، شرایط بازار در این دقایق به گونه ای پیش می رود که هر سهمی که صف نباشد با تقاضای بازار روبرو می شود!

این رخداد شاید در روزهای اول خوب باشد اما در روزهای آینده به دلیل آرام شدن بازار و جدا شدن نمادهای بنیادی و سهم هایی با بنیاد ضعیف از یکدیگر، دیگر این سهم ها تقاضای بالایی مانند گذشته را ندارند و بلوکه شدن سرمایه در آنها را دور از انتظار نمی دانیم، لذا دوری از معاملات هیجانی را به صورت جدی توصیه می کنیم.

شاخص کل با رشد 3866 واحدی به میانه کانال 120 هزار واحدی رسیده است.

ارزش معاملات 2400 میلیارد ریال و شاخص کل هم وزن با رشد 358 واحدی به خوبی وضعیت بازار را بیان می کند.

نمادهای سدور، بکام، غشان، شبریز، تمحرکه و شفن با رشد بیش از 5 درصد در قیمت پایانی در روز سبزی به تابلو معاملات بازگشتند.

برخی نمادها مانند "شیراز" پس از بازگشایی به صف خرید  رسیده و رشد 10 درصد را ثبت کرده اند اما با نبود عرضه پایانی آنها حتی به 5 درصد هم نرسیده است!

نمادهای "شاراک"، "پارس"، "فارس"، "فولاد"، "کگل"، "فملی" و "فخوز" در صدر تقاضای بورس جای دارند.

نمادهای فارس، فولاد و فملی با افزایش ارزش بازار ونمادهای  وتجارت، وبملت و حکشتی با کاهش ارزش بازار همراه شده اند.

کد خبر 393900

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =