«سهم آشنا» صدرنشین بیشترین بازدهی صندوق‌ها

بررسی عملکرد ۴۶ صندوق سرمایه‌گذاری در هفته منتهی به ۲ تیر ماه نشان می‌دهد که متوسط بازدهی صندوق‌ها، ۲۳/۰ درصد بوده است. ۱۴ صندوق بازدهی بیشتری از شاخص کسب نموده‌اند و ۲۷ صندوق بازدهی مثبت داشته‌اند.

 در هفته‌ای که گذشت، صندوق سهم آشنا با کسب بازدهی 41/3 درصد پربازده‌ترین صندوق هفته بوده است. این صندوق 24 درصد از سرمایه 100 میلیارد ریالی خود را در صنعت فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای، 15 درصد در صنعت محصولات شیمیایی، 14 درصد در صنعت فلزات اساسی، 14 درصد در صنعت استخراج کانه‌های فلزی، 14 درصد در صنعت سایر محصولات کانی غیرفلزی و 8 درصد در سایر دارایی‌های با نقدشوندگی بالا سرمایه‌گذاری کرده است. صندوق قابل معامله آتیه درخشان مس (ETF) نیز با کسب بازدهی 63/1 درصد در مکان دوم صندوق‌های پربازده قرار گرفته است. این صندوق 75 درصد از سرمایه 146 میلیارد ریالی خود را در سهام شرکت‌های بورسی و 25 درصد در سایر دارایی‌های با نقدشوندگی بالا سرمایه‌گذاری کرده است. . صندوق مشترک بورسیران نیز با کسب بازدهی 34/1 درصد در مکان سوم صندوق‌های پربازده قرار گرفته است. این صندوق 23 درصد از سرمایه 1،240 میلیارد ریالی خود را در صنعت محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر، 14 درصد در صنعت فلزات اساسی، 11 درصد در صنعت سیمان، آهک و گچ، 9 درصد در صنعت لاستیک و پلاستیک، 9 درصد در سهام شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی و 7 درصد در سایر دارایی‌های با نقدشوندگی بالا سرمایه‌گذاری کرده است.

از طرف دیگر صندوق ارزش کاوان آینده با کسب بازدهی 41/1-  درصدی کم‌بازده‌ترین صندوق هفته بوده است. این صندوق 90 درصد از سرمایه 95 میلیارد ریالی خود را سهام شرکت‌های بورسی و 10 درصد در سایر دارایی‌های با نقدشوندگی بالا سرمایه‌گذاری کرده است. صندوق مشترک سپهر آتی با کسب بازدهی 04/1-  درصد در مکان دوم صندوق‌های کم‌بازده قرار گرفته است. این صندوق 24 درصد از سرمایه 138 میلیارد ریالی خود را در صنعت فلزات اساسی، 10 درصد در صنعت بانک‌ها و مؤسسات اعتباری، 7 درصد در صنعت محصولات شیمیایی و 47 درصد در سایر دارایی‌های با نقدشوندگی بالا سرمایه‌گذاری کرده است. صندوق مشترک یکم سامان با کسب بازدهی 89/0- درصد در مکان سوم صندوق‌های کم‌بازده قرار گرفته است. این صندوق 14 درصد از سرمایه 77 میلیارد ریالی خود را در صنعت محصولات شیمیایی، 13 درصد در صنعت انبوه‌سازی املاک و مستغلات، 11 درصد در صنعت خودرو و ساخت قطعات، 6 درصد در صنعت رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن و 11 درصد در سایر دارایی‌های با نقدشوندگی بالا سرمایه‌گذاری کرده است.

*مینا شریعت/ کارشناس مشاور سرمایه‌گذاری تأمین سرمایه نوین

 

  • شماره ۲۶۰ هفته نامه بورس - صفحه۵
کد خبر 393822

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =