نقش پررنگ بورس در جمع آوری حجم بالای نقدینگی جامعه

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: دولت باید شرکت‌های موفق و فعال بورسی را که به عرضه سهام اقدام می کنند، به جامعه معرفی کند تا کسانی که منابع نقدی دارند، سرمایه خود را به سمت تولید سوق دهند.

به گزارش بورس آنلاین به نقل از سنا، سید مهدی مقدسی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به نقدینگی موجود در جامعه اظهار داشت: قریب به اتفاق کشور‌های دنیا تلاش می‌کنند نقدینگی که در دستان مردم وجود دارد را با شیوه‌های جاذب جمع آوری و به سمت تولید هدایت کنند.

وی با بیان اینکه یکی از روش‌های جذب نقدینگی، خرید سهام عرضه شده توسط شرکت‌های تولیدی حاضر در بورس است، افزود: طی روزهای اخیر گرایش مردم به سمت خرید سهام افزایش یافته که این موضوع یک اتفاق خوش تلقی می شود.

نماینده مردم اراک فرمایش مقام معظم رهبری مبنی براینکه نقدینگی جامعه باید به سمت تولید هدایت شود را یک فرمایش ظریف و مهم برشمرد و یادآور شد: دولت باید این نقدینگی را مدیریت کند و در مدیریت خود چند راهکار را مد نظر قرار دهد.

مقدسی تاکید کرد: از آنجایی که اکنون سکه و ارز خریداری شده در دست مردم و صندوق‌های امانات قرار دارد، بهتر است بانک مرکزی راهکاری بیندیشد تا با دادن سود مناسب، سکه و ارز را از دستان مردم جمع آوری کرده و یک پشتیبانی خوب از آن صورت گیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در بخش دیگری از سخنانش افزود: دولت باید شرکت‌های موفق و فعال بورسی را که به عرضه سهام اقدام می کنند، به جامعه معرفی کند تا کسانی که منابع نقدی دارند و قصد دارند سرمایه خود را به سمت تولید سوق دهند در شرکت‌هایی که امیدنامه شان در بورس مناسب بوده و آینده شان تضمین شده است، سرمایه گذاری کنند.

نماینده مردم اراک تصریح کرد: اگر این امکان به وجود آید که نقدینگی به صورت خودجوش به سمت خرید سهام شرکت‌های مولد و موفق حرکت کند موجب خواهد شد که این نقدینگی در اقتصاد و تولید به گردش درآید و آرامش به بازار برگردد.

مقدسی نقش وزارت خانه های اقتصاد و صنعت و معدن و همچنین سازمان بورس و بانک مرکزی را در این میان بسیار حائز اهمیت برشمرد و تاکید کرد: امیدوار هستیم پیشنهاداتی که این روز‌ها در کمیسیون‌های مختلف مجلس و همچنین پیشنهاداتی که دولت در این زمینه ارایه می کنند منجر به نوعی هماهنگی و انسجام برای اعمال سیاست‌های اقتصادی واحدی شود که مردم آثار آن را در عمل ببینند.

کد خبر 393146

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =