رسانه ها، آینه تمام نمای بورس

بازار سرمایه خبر محور است و از آنجا که هر سرمایه گذاری به هنگام تصمیم گیری نیاز به اطلاعات شفاف، کامل، قابل اعتماد و بهنگام دارد، می توان گفت اصلی ترین عامل موثر این بازار دسترسی به اطلاعات و اخبار است.

به گزارش بورس آنلاین به نقل از سنا، در همین راستا، توجه به تقویت رسانه ها، افزایش استانداردها، سرعت اطلاع رسانی و بالابردن کیفیت و صحت اخبار از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. بر همین اساس بود که سال گذشته به همت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار نخستین جشنواره بورس و رسانه برگزار شد و اکنون شاهد برگزاری دومین دوره این رویداد مهم و تاثیرگذار بازار سرمایه هستیم.

در این خصوص یاسر فلاح، مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس اهداف برگزاری دومین دوره این گردهمایی رسانه ای را برشمرد و با تاکید بر اهمیت نقش رسانه ها در توسعه بازار سرمایه، گفت: امروز رسانه ها نقش پررنگی در توسعه بازار سرمایه ایفا می کنند و برگزاری رویدادهایی مثل جشنواره بورس و رسانه از یکسو عاملی برای بهبود عملکرد تخصصی رسانه ها و از سوی دیگر ابزاری برای فرهنگ سازی جمعی است.

دبیر اجرایی دومین جشنواره بورس و رسانه با اشاره به اینکه رسانه حصن حصین مدنیت و رکن چهارم دموکراسی است و به بلوغ اجتماعی جامعه کمک می کند گفت: بی شک بهره برداری از رسانه های اثربخش در حوزه اقتصاد، افزایش دانش مالی را به همراه دارد.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس با بیان اینکه افزایش دانش مالی یکی از پارامترهای اصلی توسعه یافتگی محسوب می شود، افزود: رسانه یکی از مهمترین ابزارهای افزایش سواد مالی آحاد جامعه است و  نمی توان اهمیت آن در این راه را نادیده گرفت و نقش آن در توسعه بازار سرمایه کلیدی و اثرگذار است.

یاسر فلاح تاکید کرد: رسانه ها دانش عمومی سرمایه گذاری را افزایش و بیم ها، امیدها، فرصت ها و تهدیدها را چون آینه تمام نما به اقشار مختلف جامعه نشان می دهند و زمینه ساز آشنایی آحاد جامعه با مفاهیم بازار سرمایه هستند.

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس با بیان اینکه یکی از دلایل شرایط خوب این روزهای بازار سرمایه نیز به نقش رسانه و خبرنگاران باز میگردد، افزود: خروج بخشی از سرمایه ها از پارکینگ اقتصادی و حرکت به سمت بخش مولد اقتصاد نیز محصول تلاش رسانه ها بود. رسانه ها همواره انتقادات را مطرح و مسایل را به مسئولین و مردم گوشزد کردند و آینه بازار سرمایه بودند. با کمک رسانه ها بود که بخشی از نقدینگی سرگردان جامعه به سمت بازار سرمایه آمد. در این راستا، وظیفه مطبوعات در استمرار هدایت نقدینگی به جایگاه واقعی اقتصاد، سنگین است.

دبیر اجرایی دومین جشنواره بورس و رسانه با بیان اینکه اکنون سطح تعامل سازمان بورس و اوراق بهادار با رسانه های جمعی گسترده شده و در مطلوب ترین وضعیت قرار دارد، ادامه داد: اولین جشنواره سالانه بورس و رسانه نیز با هدف افزایش تعامل سازمان با اصحاب رسانه، تقویت توان تخصصی مطبوعات، افزایش سطح سواد عمومی و فرهنگ سازی برگزار شد و اکنون نیز شاهد برگزاری دومین دوره این رویداد مهم بازار سرمایه هستیم.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه فراخوان دومین جشنواره بورس و رسانه هفته اول خرداد اعلام عمومی شد، گفت: اصحاب رسانه تا پایان تیرماه فرصت دارند آثار رسانه ای منتشر شده در مطبوعات، خبرگزاری‌ها و همچنین آثار پخش شده در شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی را به دبیرخانه دومین جشنواره بورس و رسانه ارسال کنند.

دبیر اجرایی دومین جشنواره بورس و رسانه، با بیان اینکه سال گذشته بیش از 500 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد، عنوان کرد: در این دوره خبرنگاران همه حوزه های خبری که محتوای مطالبی با محوریت بازار سرمایه تولید کنند، می توانند در این جشنواره حضور داشته باشند.

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس در پایان گفتگو بیان داشت تلاش سازمان بورس و اوراق بهادار این است که یادگیری مفاهیم بورسی در جامعه نهادینه شود و تاکید کرد: رسانه ها در این زمینه نقش کلیدی ایفا می کنند.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار، با بیان اینکه دست های خبرنگاران  و نمایندگان افکار عمومی را به یاری می فشاریم از آنها دعوت کرد در این گالری رسانه ای حوزه اقتصاد، شرکت کنند. 

کد خبر 393132

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =