۷۵ تومان سود نقدی "شنفت"

مجمع عمومی عادی سالیانه پایان دوره سال مالی ۹۶ شرکت نفت پارس، روز یکشنبه ۲۰ خرداد ماه ۹۷ در محل ساختمان مدیریت صنعتی با حضور ۹۰ درصدی سهامداران برگزار و به ازای هر سهم ۷۵ تومان سود نقدی مصوب شد.

چالش‌های شرکت در سال ۹۶

افزایش قیمت نفت و به طبع آن افزایش نرخ خوراک که فرمول گذاری آن بر اساس قیمت نفت است، یکی از مهم‌ترین چالش‌های شرکت بحساب می‌آید. رقابت شدید شرکت‌هاب تولید کننده روانکار موجب ایجاد مازاد ظرفیت تولید در این صنعت شده که آسیب‌های بسیاری به شرکت‌ها می‌رساند. رقابت در جذب مواد اولیه یکی دیگر از چالش‌های اساسی در سال 96 بوده است

طی سال ۸۱ تا ۹۰ پروژه‌هایی در شرکت انجام شد که ظرفیت شرکت بالا رفت و شرکت به دنبال برنامه‌ریزی برای استفاده از این ظرفیت است.

روند صعودی قیمت لوبکات

شرکت نفت پارس در سال ۹۶ همانند دیگر شرکت‌های صنعت با چالش افزایش نرخ ارز، افزایش قیمت نفت مواجه بود که موجب شد لوبکات خریداری شده در ابتدای سال به ازای هر کیلو از ۱۰۳۰ تومان به ۱۱۹۵ تومان در پایان سال برسد. این نرخ در فروردین ۹۷ به ۱۵۲۰ رسید و با تصویب مصوبه دولت در مورد نرخ ارز، قیمت هر کیلو لوبکات به ۲۰۸۰ تومان رسید.

شرکت به دنبال اصلاح سیاست‌های خود، تغییر سیاست فروش از حالت نسیه به حالت فروش نقدی تبدل کرد  و شرکت در دو بخش داخلی و صادرات به صورت نقدی محصول خود را به فروش می‌رساند. جلوگیری از پروندهای ایجاد کننده مطالبات معوق از دیگر برنامه‌های اصلاحی شرکت بوده است.

چالش‌های ۹۷:

یکی از چالش‌های اساسی شرکت در سال ۹۷ افزایش قیمت خوراک است که در ماهای ابتدایی ۹۷ به دلیل افرایش نرخ ارز و قمیت نفت۲۲ درصد افزایش داشته است. یکی دیگر از بحث‌های ارائه شده در این مجمع،  در مورد تحریم‌های مرتبط به برجام بود که تامین مواد افزودنی از خارج را با مشکل مواجه خواهد کرد.

پروژه پالایش پارسیان سپهر:

شرکت نفت پارس در سال ۹۶ اقدام به سرمایه‌گذاری ۲۰ درصدی در پالایش پارسیان سپهر کرد که به دنبال افزایش سرمایه برای انجام پروژه این طرح است‌. این طرح ۱ میلیارد دلاری با irr=31 درصدی، تا به حال پیشرفت ۵۸ درصدی از لحاظ فیزیکی داشته و ۸۰ درصد تامین منابع آن از طریق فاینانس صندوق توسعه انجام شده است. طبق برنامه‌ریزیهای انجام شدهاین پروژه تا پایان ۹۸ به بهره‌برداری خواهد رسید.

اهم برنامه‌های ۹۷:

پیگیری برای گرفتن مجوز افرایش قیمت محصولات. آقای خلیلی در این باره گفت: با توجه به اینکه در چند سال اخیر محصولات تولیدی این صنعت هیچگونه افزایش نرخی نداشته‌اند، که در حال حاضر با توجه با افزایش نرخ مواد اولیه تمایه شرکت‌های این صنعت به دنبال گرفتن مجوز افزایش نرخ می‌باشند.

توسعه بازار، برای محصول گریس و توسعه محصول بازار صادرات.

خرید بویلر ۸۵ تنی.

تصفیه آب HTDS و برگشت آب به پالایشگاه.

پیگیری پرونده مطالبات از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی.

تهیه گزارش توجیه افزایش سرمایه

برند جدید شرکت تا دو ماه دیگر به بازار عرضه خواهد شد.

کد خبر 392793

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =