" شیراز" به بودجه اش خواهد رسید؟

شیراز در اردیبهشت ماه مبلغ ۱۰۹۳میلیارد ریال فروش داشته و جمع فروش دو ماهه شرکت ۲۹۱۴میلیارد ریال شده است.

به گزارش بورس آنلاین، شیراز در اردیبهشت ماه مبلغ 1093میلیارد ریال فروش داشته و جمع فروش دو ماهه شرکت 2914میلیارد ریال شده است.

 

1- فروش شرکت در فروردین ماه سال جاری نسبت به اسفند ماه با کاهش همراه بوده است. شیراز در فروردین ماه مبلغ 1821میلیارد ریال فروش داشته است. در اسفند ماه 3037میلیارد ریال فروخته بود.

2-این شرکت در پوشش پیش بینی سود خود ناتوان بوده و در گزارش 6 ماهه 191 ریال زیان برای هر سهم و در گزارش 9 ماهه 259 ریال زیان برای هر سهم شناسایی کرده است.

3-شیراز پیش بینی سود خود را برای هر سهم مبلغ 53 ریال اعلام کرده بود که در گزارش 9 ماهه به 29 ریال تعدیل کرد اما بنظر می رسد در رسیدن به بودجه خود ناتوان باشد.

4-رشد دلار سبب افزایش هزینه مالی شرکت شده است.

5-افزایش نرخ ارز سبب افزایش زیان تسعیر تسهیلات فاینانس شده است و با تداوم رشد دلار در سه ماه پایانی سال بنظر می رسد هزینه مالی شرکت در پایان سال افزایش یابد.        

6-تسهيلات فاينانس شركت از محل صندوق ذخيره ارزي توسط شركت ملي صنايع پتروشيمي نزد بانك ملت اخذ و در ازاي آن زمين كارخانه با كليه ملحقات و متعلقات نزد شركت ملي صنايع پتروشيمي ترهين شده بود و كارمزد تضمين بحساب شركت منظور ميگرديد.

7-شیراز برای کنترل هزینه های مالی خود تصمیم به انتقال وثیقه گرفته است كه به طور ضمني انتقال وثيقه توسط شركت ملي صنايع پتروشيمي مورد پذيرش قرار گرفته در حال پيگيري مرحله نهايي انعقاد قرارداد با بانك ملت است.

 

 

 

کد خبر 392707

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =