جواب همه نیازها را می دهیم

بانک مرکزی در پی خروج آمریکا از برجام اعلام کرد: از مدت ها پیش تمهیدات لازم را برای مقابله با نقض برجام توسط آمریکا اندیشیده و منابع و مصارف ارزی تحت اشراف و کنترل کامل قرار دارد.

به گزارش بورس آنلاین، بانک مرکزی در پی خروج آمریکا از برجام طی بیانیه ای اعلام کرد: شب گذشته ملت ایران بار دیگر شاهد عدم پایبندی ایالات متحده آمریکا به تعهدات بین المللی خود بود. علیرغم پایبندی ایران به مفاد برجام و اذعان آژانس بین المللی انرژی هسته ای و سایر دولت های عضو به این امر،آمریکا با خروج از برجام بار دیگر بدعهدی و غیر قابل اطمینان بودن خود را به تمام جهانیان اثبات کرد. این امر البته برای ملت ایران موضوع جدیدی نبود و در دو سال گذشته، آمریکا مکرراً با اجرا نکردن بندهای مختلف برجام، عدم پایبندی خود به تعهدات بین المللی را به طرق گوناگون نشان داده و اثبات کرده بود.

بانک مرکزی با پیش بینی بدعهدی های آمریکا از مدت ها پیش تمهیدات لازم را برای مقابله با نقض برجام توسط آمریکا اندیشیده و به همین منظور، مجموعه ای از تدابیر برای این منظور اتخاذ و اجرا شده است. خوشبختانه با اقدامات و سیاست ها، اکنون منابع و مصارف ارزی تحت اشراف و کنترل کامل قرار دارد و نظام بانکی با محوریت بانک مرکزی توانایی کامل برای پاسخگویی به  تمام نیازهای ارزی را دارد. سیاست های مذکور با محوریت حمایت از تولید ملی موجب کنترل جریان ورود و خروج ارز شده و بدین ترتیب، توانایی این بانک برای پاسخگویی به نیازهای ارزی افزایش یافته است.

از این رو، بانک مرکزی به تمام فعالان اقتصادی اطمینان می دهد که نقض برجام توسط آمریکا موجب ایجاد وقفه در پاسخگویی به نیازها و تقاضاهای ارزی نخواهد شد و تأمین تمام نیازها کماکان ادامه خواهد یافت. در این راستا بانک مرکزی با همکاری دولت و سایر قوا با رصد شرایط سیاسی و اقتصادی موجود، اقدامات و سیاست های متناسب را  برای حفظ و تداوم رشد و توسعه اتخاذ خواهد کرد. 

کد خبر 392504

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =