پیشتازی بازدهی صندوق‌ها با وجود تداوم روند نزولی بورس

یگانه سرلک، کارشناس مشاورسرمایه گذاری تامین سرمایه نوین/ بررسی عملکرد ۳۳ صندوق سرمایه‌گذاری در هفته منتهی به ۱۰ اردیبهشت ماه نشان می‌دهد که متوسط بازدهی صندوق‌ها، ۸۷/۰- درصد بوده است. ۱۵ صندوق بازدهی بیشتری از شاخص کسب کرده‌اند و ۳ صندوق بازدهی مثبت داشته است.

در هفته ای که گذشت، صندوق مشترک تدبیرگران فردا با کسب بازدهی 47/0 درصد پر بازده ترین صندوق هفته بوده است. این صندوق 100 درصد سرمایه خود را در دارایی‌هایی با نقدشوندگی بالا سرمایه‌گذاری کرده است. صندوق مشترک سپهر آتی با کسب بازدهی 22/0 درصد در مکان دوم صندوق‌های پر بازده قرار گرفته است. این صندوق 17 درصد از سرمایه 204 میلیارد ریالی خود را در صنعت فلزات اساسی، 8 درصد در صنعت بانک‌ها و موسسات اعتباری، 8/7 درصد در صنعت محصولات شیمیایی و 52 درصد در دارایی‌هایی با نقدشوندگی بالا سرمایه‌گذاری کرده است. صندوق نیکوکاری کشتی ورزش ملی ایران با کسب بازدهی 14/0 درصد در مکان سوم صندوق‌های پر بازده قرار گرفته است. این صندوق 4 درصد از سرمایه 93 میلیارد ریالی خود را در صنعت مخابرات، 3 درصد در صنعت سایر واسطه‌گری‌های مالی، 5/2 درصد در صنعت عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم و 86 درصد در سایر دارایی‌هایی با نقدشوندگی بالا سرمایه‌گذاری کرده است.

 

از طرف دیگر صندوق مشترک البرز با کسب بازدهی 2- درصد کم بازده ترین صندوق هفته بوده است. این صندوق 20 درصد از سرمایه 14 میلیارد ریالی خود را در صنعت فلزات اساسی، 14 درصد در صنعت محصولات شیمیایی، 12 درصد در صنعت استخراج کانه‌های فلزی و 19 درصد در سایر دارایی‌هایی با نقدشوندگی بالا سرمایه‌گذاری کرده است. صندوق مشترک یکم سامان با کسب بازدهی 97/1- درصد در مکان دوم صندوق‌های کم بازده قرار گرفته است. این صندوق 15 درصد از سرمایه 72 میلیارد ریالی خود را در صنعت خودرو و ساخت قطعات، 14 درصد در صنعت انبوه سازی، املاک و مستغلات، 12 درصد در صنعت محصولات شیمیایی و 6 درصد در سایر دارایی‌هایی با نقدشوندگی بالا سرمایه‌گذاری کرده است. صندوق پردیس نیز با کسب بازدهی 84/1- درصد در مکان سوم صندوق‌های کم بازده قرار گرفته است.

 

  • شماره ۲۴۹ هفته نامه بورس - صفحه۵
کد خبر 392418

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =