نقاط قوت و ضعف فاینکس۲۰۱۸ و چند حاشیه

یازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه به عنوان بزرگترین رویداد اقتصادی خاورمیانه با همه مزایا درحالی به کار خود پایان داد که با چند حاشیه هم همراه بود.

به گزارش بورس آنلاین به نقل از بورس پرس،یازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه طی 4 روز کاری از 27 فروردین با حضور 400 شرکت داخلی و خارجی و 12 کشور در حالی در نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار و در 30 فروردین به کار خود پایان داد که رییس سازمان بورس مهمترین هدف از برپایی چنین رویداد اقتصادی را ارتقا فرهنگسازی و سواد مالی دانست.

در این میان، حضور دانشجویان بورس و دروس مالی و همچنین دانش‌آموزان در سنین مختلف، یکی از نکات قابل توجه این بازار بود. همچنین بیش از ۲۰۰ کارگاه داخلی و ۴ کارگاه بزرگ بین‌المللی برگزار شد که می توان به حضور شرکت آلپاری به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های کارگزاری روسیه برای اولین بار اشاره کرد که در پایان کارگاه، گواهی معتبر بین‌المللی به شرکت‌کنندگان ارائه می کرد.

رویداد فین استارز نیز در این نمایشگاه برای سومین سال متوالی به عاملیت فرابورس برگزار شد تا به واسطه ان صاحبان استارتاپ ها، شتابدهنده ها، صندوق های سرمایه گذاری جسورانه فرصت معرفی خود را پیدا کنند.

از مزایای دیگر فاینکس 2018 می توان به حضور شرکت های بزرگی از جمله سایپا، ایران خودرو و فولاد مبارکه اشاره کرد که حضور آنها علاوه بر معرفی محصولات به تکریم سهامداران بر می گردد.

با وجود تلاش هایی که برای برگزاری این رویداد درراستای تسهیل امور مشترک مثلث مالی شرکت های بورسی،بانکی و بیمه ای انجام شد، عدم در نظر گرفتن مسائلی به ذوق می خورد که انتظار می رود در برگزاری دوره های بعدی برای رونق و سودآوری نمایشگاه درنظر گرفته شود.

در اولین روز این نمایشگاه با رگبار باران بهاری، در لفافه پیچیده شدن کارگزاری های حاضر در محیط باز و کاهش تعداد بازدیدکنندگان همراه شده بودو علاوه بر تاخیر یک ساعته افتتاحیه ،جای خالی بالاترین مقام اقتصادی یعنی وزیر اقتصاد ، رییس کل بانک مرکزی و نایب رییس کمیسیون اقتصادی به شدت به چشم می خورد. آن هم درجایی که اگر حمایت این مسئولان می تواند به تشویق سرمایه گذاری و حضور بهتر شرکت ها کمک کند تا از این طریق سرمایه گذاران خارجی نیز ترقیب به استقبال از حضور در این رویدادها و در نتیجه سرمایه گذاری در ایران شوند اما عدم حضور مقامات می تواند به معنای عدم توجیه برگزاری رویدادهای اقتصادی این چنینی قلمداد شود.

با اینکه هدف از برگزاری فاینکس 2018 ارتقا فرهنگسازی برای سرمایه گذاری در بورس اعلام شد، گلایه سهامدارانی که مدتهاست نماد سهام خریداری شده توسط آنها با توقف روبرواست و درخواست تعجیل برای اقدامات در دستور کار در جهت بازگشایی نماد داشتند یا تجمع اعتراضی مالباختگانی که برای رساندن صدای خود به مسئولان و در واقع رسیدن به پول خود که دست آخر با حضور نیروهای پلیس جمع آوری شدند، نیز خالی از عریضه نبود.

عدم برنامه ریزی برای برگزاری نشست های خبری مدیران عامل بورس ها ، درنظر نگرفتن مکانی مناسب برای  اجرای آن و یا عدم اطلاع رسانی لغو نشست ها، گلایه شرکت های بیمه ای از عدم قرارگیری و تعامل 3 حوزه در یک سالن، از مواردی است که انتظار می رود در دوره های بعدی لحاظ شود تا با اشاعه فرهنگ سهامداری، بیشترین میزان سرمایه جذب بازار سهام شود.

کد خبر 392254

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =