خط تولید شرکت صدف سرام استقلال آباده در سال ۹۷ به بهره برداری می رسد

"کصدف" از جمله نمادهایی است که در سال جاری نوسانات قابل توجهی در کارنامه خود ثبت کرده است. کصدف ابتدای سال ۹۶ را در قیمت۱۲۰۰ ریالی آغاز کرد .

پس از گذشت قریب به ۶ ماه و ضمن رشد ۲۰۱ درصدی به قیمت های فراتر از ۳۶۱ تومان رسید و امروز ۲۱ اسفند ماه در ۱۷۰ تومان معامله شده است . نوسان قابل توجه قیمت «کصدف» عاملی شد تا خبرنگار بورس۷ علت را از مدیران شرکت کاشی صدف سرام استقلال آباده جویا شود.

رشد قیمت ابتدای سال علت بنیادی نداشت

رامین رهنما مدیر مالی شرکت کاشی صدف سرام استقلال آباده با نماد «کصدف» در خصوص روند قیمت سهم گفت: اوایل سال جاری، سهم رشد قیمت قابل ملاحظه ای کرد که علت بنیادی نداشت و بیشتر متاثر از معاملات چند سهامدار در «کصدف» بود. افت قیمت اخیر چندان عجیب نبوده و به نظر می رسد با شرایط کنونی شرکت سهم در قیمت های فعلی منطقی باشد.

زیان قبل از بهره برداری محقق شده است

وی در خصوص وضعیت شرکت بیان کرد: شرکت هنوز به مرحله بهره برداری کامل نرسیده و مقداری زیان قبل از بهره برداری محقق شده است.

رهنما در خصوص مهمترین رویدادهای شرکت گفت : قصد انجام افزایش سرمایه جهت راه اندازی خط تولید را داشتیم که به دلیل ناتوانی شرکت در ارائه تعهد پذیره نویسی از سوی سازمان بورس مورد موافقت قرار نگرفت. بنابراین برای تامین مالی اقدام به اخذ تسهیلات ۱۱ میلیارد تومانی کردیم که تا پایان اسفندماه به طور کامل دریافت شده و صرف هزینه های راه اندازی خط تولید خواهد شد. خط تولید شرکت با ظرفیت تولید روزانه ۸ هزار متر مربع محصول در سال ۹۷ به بهره برداری خواهد رسید. تلاش می شود نیمی از حجم تولید روانه بازارهای صادراتی شود. پیش بینی می شود درآمد این خط تولید قابل توجه باشد؛ ولی به سبب وجود زیان سنواتی و هزینه مالی تسهیلات در سال ۹۷ سود چندانی محقق نشود.

به هر حال با توجه به این شرایط، چشم انداز روشنی پیش روی کصدف خواهد بود.

 

  • منبع: بورس۷
کد خبر 391862

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =