زمان عرضه اولیه "سپ" اعلام شد

عرضه اولیه ۱۰ درصد سهام شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش فردا سه شنبه در بورس انجام می شود تا پانزدهمین شرکت جدید بازار سهام هم با سرمایه ۱۸۰ میلیارد تومانی به جمع دیگر شرکت ها بپیوندد.

به گزارش بورس آنلاین به نقل از بورس پرس، بازار سهام که طی سال جاری شاهد ورود 14 شرکت جدید شده ، بعد از عرضه اولیه چهارشنبه گذشته و البته تا به این جا نا موفق سرمایه گذاری شفا دارو، میزبان شرکت تازه دیگری خواهد بود.

به این ترتیب ، بعد از برگزاری جلسه معارفه هفته گذشته شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش و ارایه آخرین اطلاعات ، این شرکت برای فردا سه شنبه عرضه اولیه و 180میلیون سهم معادل 10 درصد برای عموم واگذار می شود.

در عرضه سهام "سپ" ، حداکثر سهام قابل خرید 2 هزار سهم تعیین شده که در دامنه 7505 تا 7900 ریال قابل سفارش است .

این شرکت 180 میلیارد تومانی اولین ارائه دهنده خدمات پرداخت الکترونیک و یکی از بزرگترین شرکت های psp فعال در سطح کشور است که با برخورداری از 100 شعبه، نمایندگی و مرکز خدمات در صنعت پرداخت مشغول فعالیت بوده و شرکت های به پرداخت ملت، آپ، تجارت الکتریک پارسیان و کارت اعتباری ایران کیش هم از رقبای اصلی آن بشمار می روند.

سال مالی پرداخت الکترونیک سامان کیش که از 82 تاسیس شده، 30 آذر بوده و در عملکرد 12 ماهه منتهی به آذر ، قادر به تحقق 818 ریال شده و اولین سود سال مالی آذر 97 را هم 838 ریال پیش بینی کرده است.

این شرکت با 1236 نیروی انسانی، دارای مشتریانی چون بانک های سپه، رفاه ، صادرات، سامان، توسعه ، انصار و ملی بوده و با سهم 17درصدی تراکنش ها ، بعد از به پرداخت ملت در رتبه دوم قرار دارد.

در ترکیب سهامداری "سپ" ، بانک سامان با 27.8 درصد، بانک رفاه با 30 درصد و گروه توسعه مالی و اقتصادی سامان و بیمه سامان با 15.2 و 15 درصد، حضور دارند.

از ابتدای سال تا به امروز 14 شرکت به پرداخت ملت، مبین وان کیش، هتل کوثر اصفهان ، چدن سازان ، های وب، تولید و صادرات ریشمک ، لیزینگ شرق ، آسیا سیر ارس، پگاه آذربایجان شرقی، فولاد کاوه جنوب، تامین سرمایه امید و شیر و گوشت زاگرس شهرکرد و مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر و سرمایه گذاری شفا دارو ، وارد بازار سهام شده اند.

در روزهای پایانی سال

روز سه شنبه مورخ  22 / 12  / 1396 ، تعداد 180 میلیون  سهم معادل 10 درصد از سهام شرکت  پرداخت الکترونیک سامان کیش به عنوان پانصد و بیستمین شرکت پذیرفته شده برای اولین بار پس از پذیرش و درج نام شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در بخش "کامپیوتر و فعالیت های مربوط به آن" گروه و طبقه " مشاوره مربوط به نرم افزار و عرضه نرم افزار " در فهرست نرخ‌های بازار دوم و در نماد "سپ" به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت عرضه خواهد شد

کد خبر 391854

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =