توسعه فعالیت باشگاه خيرين قرض الحسنه مهر ایران

امروز تفاهم‌نامه همکاری در زمینه‌های توسعه خدمات بهداشتی، درماني و آموزشي ميان بانک قرض الحسنه مهر ايران و مجمع خيرين سلامت تهران و شميرانات امضاء شد.

مفاد تفاهم نامه

بر اساس گزارش بورس آنلاین، در ابتدای این نشست که به مناسبت انعقاد تفاهم نامه همکاری میان بانک قرض الحسنه مهر ایران و مجمع خیرین سلامت تهران و شمیرانات برگزار شده بود، مواردی همچون معرفی مؤسسات خیريه و خيرين بيمارستان ها براي افتتاح حساب، تمرکز عمليات بانکي و استفاده از ظرفيت هاي بانک طبق موضوع تفاهم‌نامه به منظور اعطاي تسهيلات قرض‌الحسنه براساس سياست ها و دستورالعمل هاي جاري بانك، پيگيري به منظور افزايش سطح همكاري بيمارستان ها و موسسات خيريه در استفاده از كليه خدمات بانك جهت پرسنل، خيرين و ساير ذينفعان آن سازمان  ها در چارچوب ضوابط و مقررات جاري و سياست‌هاي اعتباري موجود و همچنين ايجاد بستر لازم به منظور معرفي باشگاه خيرين بانك و خدمات آن در همايش هاي مربوط به حوزه خيرين مجمع خيرين سلامت تهران و شميرانات به عنوان بخشی  از مفاد مورد تاكيد اين تفاهم نامه مطرح شد
مرتضی اکبری، مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران به رشد ۷۱ درصدی منابع این بانک در مقايسه با سال گذشته اشاره کرد و گفت: در حوزه صنايع، اشتغال و توجه به مسئوليت هاي اجتماعي نيز شاهد توسعه بانک قرض‌الحسنه مهر ايران در سال جاري بوده‌ايم.
اکبری ضمن تاکید بر ساختار مالی بهینه و منسجم بانک قرض الحسنه مهرايران از نظر بانک مرکزي ابراز داشت: مجموع دارايي ثابت بايد ۳۰ درصد سرمايه بانك باشد كه براي اين بانك حدود ۲۴ درصد و نسبت مصارف، ۹۰ درصد تسهيلات قرض‌الحسنه است.
وی افزود: برای تعامل بیشتر خيرين با بانک، باشگاه خيرين ايجاد کرده‌‌ايم و همچنين در حوزه بهداشت و درمان از سال گذشته با بيمارستان‌هاي متعددي براي درمان بيماران خاص وارد کار شده‌ايم.
توزیع 33000 بسته آموزشی-بهداشتی در مناطق محروم

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران در خاتمه با تشریح توزیع ۳۳ هزار بسته آموزشی- بهداشتي ميان دانش آموزان مناطق محروم، گفت: حدود سه هزار وام به زلزله زدگان کرمانشاه اعطا شده؛ همچنين سه مدرسه روستايي و سه خانه بهداشت نيز در اين استان در حال ساخت است.

عملیاتی‌ شدن‌ تفاهم‌نامه‌ در‌ سال‌ آینده
در ادامه، سعید محمودی مدیر عامل مجمع خیرین سلامت تهران و شمیرانات نيز در اين نشست با اشاره به اين‌که حوزه سلامت حوزه مهمي بوده و مردم در اين حوزه مشکلات فراواني دارند گفت: يکي از اهداف اصلي ما در کنار بانك قرض‌الحسنه مهر ايران، شناسايي و جذب خيرين و ترغيب آن‌ها براي باز كردن حساب در اين بانك است.
محمودی حضور بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در کنار مجمع خیرين سلامت را برکت دانست و اضافه کرد: در بحث ساخت بيمارستان‌ها و هزينه‌هاي درمان، بانك مي‌تواند به ما كمك كند.
وی در پایان با تاکید بر این‌که هدف مجمع خيرين سلامت حل مشکلات مردم در حوزه سلامت است گفت: اميدواريم بتوانيم براي سال ۹۷ اين تفاهم‌نامه را عملي کنيم.

کد خبر 391849

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =