چهار عامل اثرگذار بر رشد سود ۶۳ درصدی درخشان تهران

بررسی عملکرد شرکت تولیدی و صنعتی درخشان تهران بر اساس آخرین دوره عملکرد سال مالی جاری حاکی از رشد ۶۳ درصدی سود آن متاثر از چند عامل است.

بر اساس گزارش بورس آنلاین، این مجموعه در گزارش جدید سود خالص برآوردی 2.946 میلیون ریالی را با افزایش 63 درصدی به 4.821 میلیون ریال افزایش داده است. به عبارت دیگر، سود هر سهم "پدرخش" از 58 ریال به 95 ریال ارتقا یافته است.

شرکت تولیدی و صنعتی درخشان تهران به عوامل موثر بر جهش سود این مجموعه اشاره کرد و در نامه توضیحاتش گفت: درآمد فروش شرکت در سال جاري به دلیل تولید طرح هاي جدید همواره نسـبت به سال گذشـته روند افزایشی داشته و در چند ماه منتهی به پایان سال افزایش نرخ ارزهاي خارجی سبب تحریک تقاضا نسـبت به ماه هاي قبل از آن شـده است.

 از سوی دیگر تعطیلی یکی از واحدهاي بزرگ تولیدی هم گروه نیز از عوامل دیگر افزایش فروش شـرکت به شمار می رود. بر این اساس، در مجموع می توان افزایش فروش شـرکت در کنار تولیـد طرح هاي جدید، افزایش نرخ ارزهاي خارجی و تعطیلی فعالیت یکی از شرکت های رقیب را از جمله دلایل موثر بر رشد سود "پدرخش" دانست.

شرح

بودجه تعدیلی **

بودجه قبلی *

تغییر ** به * (درصد)

سود خالص (میلیون ریال)

4.821

2.946

63

سود هر سهم (ریال)

95

58

63

 

 

همچنین شرکت طی نامه شفاف سازی از برگزاری مزایده سایت شرکت درخشان تهران واقع در شهرك صنعتی کاسپین قزوین در تاریخ 19 اسفند ماه جاری خبر داد و زمان مشخص شدن نتایج حاصل از برگزاری این مزایده را 28 اسفند ماه جاری اعلام کرد.

کد خبر 391810

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =