روند روبه رشد بازار سرمایه در سال ۹۷ ادامه دارد

مصطفی امید قائمی با پیش بینی شرایط مثبت بازار سرمایه در سه ماه اول سال آینده گفت: به طور کلی سال ۹۶ برای بازار سرمایه سال خوبی بود. افزایش نرخ ارز، رشد قیمت های جهانی محصولات پایه و شرایط خوب صنایع داخلی، باعث می شود چشم انداز بازار ۹۷ مثبت باشد.

افزایش نرخ های جهانی و قیمت ارز در بازار داخلی شرایط خوبی را برای شرکت های صادرات محور به وجود آورده و پیش بینی می شود این گروه در بهار سال آینده اطلاعات خوبی برای انتشار داشته باشند.

به گزارش بورس آنلاین به نقل از سنا، مصطفی امید قائمی، مدیرعامل شرکت توسعه مالی مهر آیندگان، در خصوص وضعیت بازار سرمایه در اسفند ماه گفت: به طور کلی معمولا بازار سرمایه در اسفند ماه شاهد فشار عرضه از سوی سرمایه گذارانی است که قصد دارند در پایان سال سودهای خود را شناسایی کنند یا برای پرداخت های پایان سال نیازمند نقدینگی هستند که این شرایط کوتاه مدت است.

وی با تاکید بر اینکه در اسفند ماه حجم عرضه همیشه در بازار افزایش می یابد، افزود:  معمولا در چند روز پایان سال تقاضا در بازار افزایش می یابد و بازار سرمایه با شرایط مثبتی به استقبال تعطیلات بهاره می رود.

نخستین مدیرعامل فرابورس با تاکید بر اینکه شرایط کلی صنایع در بازار سرمایه خوب است، افزود: گزارش های شرکت ها مثبت و قابل قبول است و گزارش شرکت ها که در ماه جاری منتشر می شود، احتمالا حاوی اطلاعات خوبی خواهد بود که می تواند به رونق بیشتر بازار کمک کند.

مدیرعامل شرکت توسعه مالی مهر آیندگان افزود: شرکت‌های فعال در صنعت مس، روی و فولاد از نظر صورت‌های مالی در شراط مطلوب‌تری نسبت به قبل به سر می‌برند و در شرکت‌های وابسته به نفت مانند پالایشگاهی‌ها و پتروشیمی نیز می‌توان شرایط بهتری را متصور بود.

وی هدف گذاری سرمایه گذاران برای تغییرات پرتفوی را برای پس از تعطیلات عید دانست و افزود: افزایش نرخ های جهانی و قیمت ارز در بازار داخلی شرایط خوبی را برای شرکت های صادرات محور به وجود آورده است و پیش بینی می شود این گروه در بهار سال آینده اطلاعات خوبی برای انتشار داشته باشند.

امید قائمی تصمیم بانک مرکزی برای فروش دو هفته ای گواهی سپرده 20 درصدی را باعث نوسان های بازار سهام دانست و افزود: زمانی که بازده بدون ریسک افزایش می یابد بازار سهام با نوسان مواجه می شود.

مصطفی امید قائمی با بیان اینکه بخشی از نقدینگی های جامعه در این هفته جذب خرید این اوراق شد، افزود: باتوجه به اینکه فروش اوراق سپرده مقطعی بود در نتیجه تاثیر بلند مدت و عمیقی بر روی بازار سرمایه نداشت.

وی با پیش بینی شرایط مثبت بازار سرمایه در سه ماه اول سال آینده گفت: به طور کلی سال 96 برای بازار سرمایه سال خوبی بود. افزایش نرخ ارز، رشد قیمت های جهانی محصولات پایه و شرایط خوب صنایع داخلی، باعث می شود چشم انداز بازار 97 مثبت باشد.

مدیرعامل شرکت توسعه مالی مهر آیندگان در خاتمه پیش بینی کرد: در سال آینده گروه های معدنی، فولادی و پتروشیمی ها را می توان صنایع پیشرو و لیدر بازار دانست.

کد خبر 391621

اخبار مرتبط

  • ۶ نشانه مثبت برای بازار سهام هفته آتی

    ۶ نشانه مثبت برای بازار سهام هفته آتی

    توافق ایران و چین، سیگنال مثبت درباره افزایش دامنه نوسان بورس، نوسان قیمت دلار، ادامه سیاست‌ عرضه اولیه، ترسیم چشم‌انداز مثبت سیاستگذاران برای بازار سهام و اخبار سیاسی مربوط به کاهش تنش‌ها شش عامل مهم در بورس هفته آینده است. عواملی که چشم‌انداز هفته آینده را مثبت کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =