شرایط افزایش سرمایه از معافیت مالیاتی تجدید ارزیابی اعلام شد

سازمان بورس با ابلاغ دستورالعملی در ۱۱ ماده، شرایط افزایش سرمایه شرکت های مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت از معافیت مالیاتی تجدید ارزیابی دارایی ها را اعلام کرد.

به گزارش بورس آنلاین به نقل از بورس پرس، در پی موافقت مجلس با تصویب شرایط افزایش سرمایه از معافیت مالیاتی تجدید ارزیابی دارایی ها در لایحه بودجه سال 97 ، برخی سهامداران و شرکت ها امیدوار به استفاده از این موقعیت شدند و حتی برخی اقدام به انتشار فهرست شرکت های زیانده کردند که می توانند از این مصوبه بهره مند شوند.

در این میان ، سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان نهاد ناظر بازار سرمایه که اقدام به صدور مجوزهای افزایش سرمایه می کند ، اقدام به تهیه دستورالعمل اجرایی نحوه تغییر سرمایه شرکت های مشمول ماده 141 لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت و تعیین شرایط کرد.

این ابلاغیه توسط علی بیگ‌زاده میلانی مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس منتشر و شامل 5 فصل و 11 ماده و سه تبصره است که 4 بهمن توسط هیات مدیره سازمان تصویب شده است.

متن دستور العمل

دستورالعمل اجرایی نحوه تغییر سرمایه شرکت‌های مشمول ماده 141 لایحة قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت (به‌پیوست) در جلسه هیئت‌مدیره این سازمان به تصویب رسید. بر این اساس از تاریخ این ابلاغیه کلیه شرکت‌های مشمول که در نظر دارند نسبت به تغییر سرمایه اقدام نمایند موظفند تغییرات سرمایه خود را با رعایت این دستورالعمل اجرایی نمایند.     

 

کد خبر 391467

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =