ایرکا پارت صنعت ۵۰۰ میلیارد ریالی می شود

مجمع عمومی فوق العاده شرکت ایرکا پارت صنعت در خصوص افزایش سرمایه ۱۱ درصدی سه شنبه هفته گذشته مورخ ۲۹.۱۱.۹۶ با حضور مدیران ارشد و سهامداران این مجموعه تشکیل شد تا سهامداران در خصوص اجرای این برنامه تصمیم گیری کنند.

به گزارش خبرنگار بورس آنلاین، در این مجمع که با حضور حدود 60  درصد از سهامداران آن تشکیل شد، سهامداران به افزایش سرمایه به مبلغ 52.513 میلیون ریال "خکار" رای دادند تا بدین ترتیب سرمایه این مجموعه 500.000 میلیون ریال شود.

در ترکیب هیات رییسه مجمع عمومی فوق العاده شرکت ایرکا پارت صنعت، بهرام بیضایی رییس مجمع، حمید اسماعیلی و بهروز بیضایی ناظران مجمع و عبدالرضا خسروی دبیر مجمع تعیین شدند.

علاوه بر این، استماع گزارش توجیهی هیات مدیره و بازرس قانونی در خصوص افزایش سرمایه، تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه با توجه به مجوز صادر شده از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار و سایر موارد، از جمله دستورهای این مجمع اعلام شد.

انتقال به بازار اول بورس هدف اصلی افزایش سرمایه

حمید اسماعیلی، مدیر عامل شرکت ایرکا پارت صنعت به اهداف این مجموعه جهت اجرای برنامه افزایش سرمایه اشاره کرد و گفت: افزایش سرمایه در راستای ضوابط و مقررات سازمان بورس و اوراق بهادار یکی از مهمترین اهداف این برنامه به شمار می رود. چراکه سرمایه فعلی شرکت حدود 447 میلیارد ریال است و جزو شرکت های بازار دوم بورس است که در نظر داریم تا با افزایش سرمایه حدود 53 میلیارد ریالی به حداقل سرمایه مورد نیاز جهت انتقال به بازار اول بورس دست یابیم.

اسماعیلی اصلاح ساختار مالی را به عنوان یکی دیگر از اهداف این مجموعه جهت اجرایی شدن برنامه افزایش سرمایه اعلام کرد و ابراز داشت: در شرایط فعلی محدویت های زیادی برای دریافت تسهیلات بانکی وجود دارد و در نظر داریم با افزایش سرمایه از محل سود انباشته، هزینه های مالی را کاهش دهیم.

مهمترین پروژه های جدید ایرکا پارت صنعت

وی در خصوص پروژه های جدید شرکت اظهار داشت: قرارداد واترپمپ موتور EC5 با شرکت سایپا سیتروئن که در کاشان تاسیس شده، یکی از پروژه های جدید این مجموعه به شمار می رود. علاوه بر این، قرارداد تولید دریچه هوای موتورسیکلت با تیراژ تولید 50.000 دستگاه با یک شرکت تابعه دولتی، یکی دیگر از پروژه های جدید "خکار" است.

این مقام مسئول افزود: تولید یک روز خط ماژول واترپمپ  TU3برای شرکت ساپکو انجام، تحویل و مورد تایید قرار گرفته است و تولید انبوه آن از سال آینده آغاز می شود. همچنین ماشین آلات تولید مانیفولد پلاستیکی تیبا وارد و در کارخانه شرکت نصب شده است. تا دو هفته ی آینده تولید یک روز خط آن انجام و برای تایید، به شرکت مگاموتور تحویل خواهد شد. تولید انبوه این محصول در سال آینده آغاز خواهد شد. در کنار موارد مطرح شده، پروژه های زیادی به شرکت پیشنهاد شده که در مرحله امکان سنجی و بررسی های اقتصادی قرار دارند که به نظر می رسد جهت اجرای آن ها در آینده به افزایش سرمایه از محل آورده نقدی سهامداران نیاز باشد.

صد ساله می شویم!

در ادامه این جلسه بهرام بیضایی، رییس هیات مدیره شرکت ایرکا پارت صنعت با بیان اینکه شعار و هدف اصلی این مجموعه 100 سالگی است، در این خصوص اظهار داشت: متاسفانه شرکتهای ایرانی با عمر بیش از صد سال بسیار کم شمارند و شرکت ایرکاپارت صنعت با هدف گذاری ها وبرنامه ریزی های انجام شده، مصمم است به این مهم دست یابد.

احتمال پیشنهاد افزایش سرمایه دیگری در آینده

بیضایی افزود: شرکت برای ادامه حیات خود برنامه ریزی های متعددی طراحی کرده است. پروژه هایی در شرکت وجود دارد که طی چهار یا پنج سال آینده به بهره برداری می رسند و به سرمایه گذاری زیادی نیاز دارند که ممکن است هیات مدیره پیشنهاد افزایش سرمایه از محل آورده نقدی سهامداران را پس از انجام مطالعات فنی-اقتصادی، ارایه نماید.

علاوه بر این، پیش بینی میشود از سال 2030 بیش از 30 درصد از خودروها برقی شوند و بر این اساس شرکت در حال سرمایه گذاری برای تولید محصولاتی است که با برقی شدن خودرو ها، از رده تولید خارج نشوند.

مذاکرات "خکار" با یک شرکت خارجی

وی ادامه داد: شرکت در حال مذاکره برای همکاری مشترک با یک شرکت خارجی است که در صورت قطعی شدن در توسعه صادرات محصولات موثر خواهد بود و برای مجموعه ارزش افزوده قابل توجهی در پی خواهد داشت. همچنین با انعقاد این قرارداد از لحاظ فنی پشتوانه مناسبی برای شرکت ایجاد می شود.

دو هدف اصلی "خکار" در سال های آینده

این مقام مسئول با اشاره به اهداف آتی شرکت، در این خصوص افزود: شرکت در نظر دارد تا طی پنج سال آینده سرمایه خود را به 100 میلیارد تومان افزایش دهد و در کنار آن تا سال 1400 ، جزو 400 شرکت برتر ایران از نظر فروش محصولات شود که با توجه به برنامه ریزی های انجام شده، دستیابی به این اهداف دور از انتظار نیست.

کد خبر 391410

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =