صدور مجوز افزایش سرمایه چهار شرکت بورسی

مدیریت نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار مجوز اجرای برنامه افزایش سرمایه را به شرکت های سیمان کردستان، آهن و فولاد ارفع، نیروکلر و بورس اوراق بهادار اعطا کرد.

بر اساس گزارش بورس آنلاین، شرکت سیمان کردستان که سرمایه فعلی آن 1.200 میلیارد ریال محاسبه می شود، در نظر دارد تا مبلغ 1.000 میلیارد ریال افزایش سرمایه دهد.

"سکرد" نقدینگی لازم جهت انجام برنامه افزایش سرمایه 83 درصدی را از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی تامین می کند و هدف از اجرای آن اصلاح ساختار مالی و اجرای طرح بهسازی مطرح شده است.

علاوه بر این، سرمایه شرکت آهن و فولاد ارفع با اجرای برنامه افزایش سرمایه 33 درصدی، حدود 4.000 میلیارد ریال می شود. این برنامه با هدف اصلاح ساختار مالی و بازپرداخت تسهیلات مالی ، از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی اجرایی می شود.

همچنین شرکت نیرو کلر یکی دیگر از مجموعه هایی است که مجوز انجام برنامه افزایش سرمایه را از سازمان بورس و اوراق بهادار دریافت کرده است، "شکلر" 100میلیارد ریال به سرمایه 400 میلیاردی خود می افزاید.

مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی منبع اجرای برنامه افزایش سرمایه 25 درصدی این مجموعه تعیین شده و افزایش ظرفیت تولید کارخانه یزد از 2.400  تن به 8.000 تن سالیانه برای محصولات منوکلرواستیک اسید و کربوکسی متیل سلولز هدف از انجام آن مطرح شده است.

شرکت بورس اوراق بهادار نیز مجوز افزایش سرمایه 20 درصدی را از سازمان بورس دریافت کرده تا سرمایه آن از محل سود انباشته و سایر اندوخته ها به منظور تکمیل پروژۀ ساختمان سعادت آباد، تأمین مالی احداث ساختمان بورس زنجان و نیز طراحی و تکمیل دیتاسنتر ساختمان مرکزي، 1.500 میلیارد ریال شود.

نام شرکت

درصد

محل

اهداف

سیمان کردستان

83

مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی

اصلاح ساختار مالی و اجرای طرح بهسازی

آهن و فولاد ارفع

33

مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی

اصلاح ساختار مالی و بازپرداخت تسهیلات مالی

 

 

نیروکلر

25

 

 

 

 

 

مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی

افزایش ظرفیت تولید کارخانه یزد از 2.400  تن به 8.000 تن سالیانه برای محصولات منوکلرواستیک اسید کربوکسی متیل سلولز

 

 

بورس اوراق بهادار

 

 

20

 

 

 

 

سود انباشته و سایر اندوخته ها

تکمیل پروژۀ ساختمان سعادت آباد، تأمین مالی احداث ساختمان بورس زنجان و نیز طراحی و تکمیل دیتاسنتر ساختمان مرکزي

 

 

 

کد خبر 391360

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =