افزایش نرخ فروش، عامل اصلی رشد سودآوری "فولاد"/تکذیب یک شایعه در "کتوکا"

شرکت های فولاد مبارکه اصفهان و نیز تولیدي و خدمات صنایع نسوز توکا نامه افشای اطلاعات را روانه سامانه کدال کردند.

بر اساس گزارش بورس آنلاین، شرکت فولاد مبارکه اصفهان که چند روز گذشته رشد 26 درصدی سود را افشا کرده بود، طی ارسال نامه ای روی سامانه کدال عوامل موثر بر رشد سودآوری این مجموعه فولادی را تشریح کرد.

این مجموعه در دوره عملکرد 9 ماهه سال جاری سود خالص برآوردی را از 40.927.172 میلیون ریال به 51.456.713 میلیون ریال افزایش داده است.

شرکت فولاد مبارکه اصفهان پیش بینی رشد سود خالص را ناشی از رشد درآمد فروش محصولات و در مقابل کاهش هزینه تولید اعلام کرد. در این شرایط، "فولاد" افزایش درآمــد فروش بـه مبلـغ 11.788 میلیـارد ریـال را عمـدتا ناشـی از افزایش نرخ فروش محصولات برشمرد و تغییر مقدار مواد اولیه مصرفی و قیمت خرید آن را عامل برآورد کاهش بهاي تمام شده کالاي فروش رفته به مبلغ 1.889 میلیارد ریال اعلام کرد.

علاوه بر این، شرکت خدمات صنایع نسوز توکا نیز در خصوص انتشار برخی شایعات و گمانه زنی ها میان اهالی بازار سرمایه مبنی بر جذب سرمایه گذاران خارجی و امضاي قراردادهاي جدید شفاف سازی کرد.

بدین ترتیب "کتوکا" با تکذیب شایعات مطرح شده در فضای مجازی، در این خصوص گفت؛ هیچگونه قرارداد جدید اثرگذار بر بودجه سال جاری "کتوکا" منعقد نشده است.

 این مجموعه تاکید کرد که در صورت انعقاد قرارداد جدید یا ورود سرمایه گذاران خارجی جهت سرمایه گذاری در این مجموعه در این خصوص اطلاع رسانی خواهد شد.

 

کد خبر 391251

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =