بورسی شدن و فتح بازار‌آفریقا

هفته نامه بورس: شرکت رنگ الوان یکی از باسابقه‌ترین شرکت‌های حوزه رنگ رزین محسوب می‌شود که توانسته استانداردهای مهم جهانی را کسب کند.

از جمله استاندارد «گوست روسیه» و استاندارد صادرات محصول به اروپا. با توجه به اینکه این شرکت درحال حاضر خود را آماده پذیرش در بازار سرمایه می‌کند تا به‌عنوان یکی از شرکت تعاونی‌ها در عرصه ورود شرکت‌ها به بازار سرمایه پیشرو باشد، به سراغ مجتبی علیخانزاده، عضو هیأت مدیره رنگ الوان رفتیم و درخصوص فعالیت این شرکت با وی به گفت‌وگو نشستیم.

 مختصری در خصوص شرکت رنگ الوان توضیح ‌دهید.

رنگ الوان (شرکت تعاونی توليد رنگ و رزین الوان) با ارائه محصولاتی با کيفيت پایدار توانسته طي بیش از 35سال فعاليت مستمر خود مهمترین و بزرگترین سرمایه را که اعتماد مشتری است، کسب کند. داشتن نيروی انسانی شایسته و متخصص با تجربیات میدانی و حرفه‌ای در بخش‌های مختلف باعث شده شرکت توليدی رنگ الوان به‌عنوان بزرگترین سرمایه‌های درون سازمانی محسوب ‌شود، اعتقاد به رعايت استانداردها در کنترل کیفیت مواد اولیه، محصول نیمه ساخته، فرآیند تولید، لوازم بسته بندی و محصول نهایی عامل و رمز دستیابی به این کیفیت پایدار و پیوسته محسوب مي‌شود. رنگ الوان پس از سال‌ها تلاش در عرصه صنعت رنگ کشور به پشتوانه اعتماد مشتريان خود به‌عنوان يک برند ملي و منطقه‌ای در سه بخش رنگ‌های حفاظتی، رنگ‌های ساختمانی و محصولات مهندسی برگزيده شده است.

 آیا محصولات شرکت به خارج هم صادر می‌شود؟

بله.

  به چه کشورهایی؟

محصولات این شرکت بیش از 15 سال است که به کشورهای همسایه به خصوص قزاقستان، ارمنستان، تاجیکستان، ترکمنستان، عراق و افغانستان و شرکت‌های حوزه cis صادر می‌شود وهمچنین بخشی از محصولات ما به حوزه شرق آسیا با محوریت مالزی انجام می‌شود و مالزی به عنوان‌هاب جنوب شرق آسیا رنگ الوان محسوب می‌شود.

 برای توسعه بازار چه برنامه‌ای در دست اجرا دارید؟

شرکت ما در حال اجرای طرح توسعه در منطقه کاسپین تکنولوژی قزوین است که زمینی به مساحت 20 هزار متر آماده و در حال تجهیز است و در همین راستا با یکی از شرکت‌های بزرگ اروپایی در حال مذاکره برای مشارکت هستیم .ضمن اینکه در این مدت شرکت توانسته استاندارد CE اروپا را هم اخذ کند. در کنار این مساله فاز شناخت بازار آفریقا در حوزه بازاریابی به پایان رسیده و به‌زودی برنامه عملیاتی برای صادرات محصولات شرکت به آفریقا وارد فاز عملیاتی می‌شود.

 با توجه به دستاورد‌هایی که در حوزه رنگ به دست آورده اید برنامه‌ای برای ورود به بازار سرمایه هم دارید؟

با توجه به اینکه الوان به عنوان یکی از برندهای مطرح ملی محسوب می‌شود و در دوران بلوغ کاری به‌سر می‌برد، سهامداران شرکت ورود به بازار سرمایه را مورد مطالعه قرار داده اند و به این نتیجه رسیدند که برای حفظ برند و ارتقای جایگاه شرکت ورود به بازار سرمایه یکی از اولویت‌های اصلی ما محسوب می‌شود و حتی برنامه آماده سازی برای پذیرش در بازار سرمایه تدوین شده است.

 سهم الوان از بازار رنگ کشور چقدر است و راه‌های شما برای افزایش سهم بازار چیست؟

الوان به عنوان لیدر بازار رنگ مطرح است و به همین دلیل سهم قابل توجهی از این بازار توسط رنگ الوان تامین می‌شود و ما توانسته ایم با اجرای طرح‌های توسعه‌ای و نو آوری در این صنعت سهم بازار خود را افزایش دهیم.

 چه چشم اندازی برای شرکت تعاونی تولید رنگ و رزین الوان طراحی کردید؟

شركت تعاوني توليد رنگ و رزين الوان شركتي پوياست كه كيفيت و مشتري مداري را سرلوحه كار خويش قرار داده تا بهترين محصولات و خدمات را براي مشتريان خود به ارمغان آورد. روح شجاعت،كارآفريني و تعهد شركت به درستكاري، سنگ بناي موفقيت آن بوده و هست. با افتخار مدعي هستيم كه شركت تعاوني رنگ الوان به عنوان يكي از برترين و پر افتخارترين توليدكنندگان رنگ‌هاي دكوراتيو و صنعتي مرغوب شناخته شده و اين جايگاه را از زمان معرفي خود از سال 1360 حفظ كرده است. تعاوني رنگ الوان با تاكيد بر ماندگاري و دوام محصولات خود، گزينه‌هاي مسئولانه‌اي براي توليد كالاها وتوسعه فرآيندهاي جديد، با كمترين اثرات مخرب بر طبيعت ارائه مي‌نمايد. شركت تعاوني رنگ الوان همچنان پيشرو در انجام راهكارهاي زيست محيطي بوده و ايده‌هاي سبز خود را با توجه به تكنولوژي‌هاي جديد منطبق با طبيعت به مرحله عمل مي‌رساند.

كسب تمامي اين موفقيت‌ها جز با تلاش و همكاري همه اعضاي خانواده بزرگ شركت تعاوني رنگ و رزين الوان و مشتريان وفادار و دلسوز اين مجموعه ممكن نبوده و نيست. لذا برماست تا ضمن پاسداشت تمامي اين تلاش‌ها، خود را وقف تداوم اين روند رو به رشد و پيشرفت نموده و بيش از پيش آماده جلب پذيرش همكاري اين خانواده بزرگ گرديم.

 

  • شماره ۲۳۵ هفته نامه بورس - صفحه ۹
کد خبر 391025

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =