واکنش ۱۳ نماینده مجلس به توقف کدهای دستوری

در حالی از نیمه بهمن ماه، تراکنش‌های فاقد رمزنگاری از مبدا تا مقصد متوقف می شوند که ۱۳ نماینده مجلس با ارسال نامه‌ای به رئیس کل بانک مرکزی خواستار توقف اجرای این بخشنامه شدند.

به گزارش بورس آنلاین به نقل از مهر، در حالی از یکشنبه ۱۵ بهمن ماه، تراکنش‌های فاقد رمزنگاری از مبدا تا مقصد متوقف شده که تعدادی از نمایندگان مجلس با ارسال نامه‌ای به رئیس کل بانک مرکزی خواستار توقف اجرای این بخشنامه شده‌اند. در این نامه که به امضای ۱۳ نفر از نمایندگان مردم در مجلس رسیده، آمده است: نظر به وسعت و کثرت خیریه‌های محروم مرتبط با سامانه‌های جذب کمک‌های مردمی تقاضا می‌شود با پشتیبانی سامانه‌های USSD، ادامه فعالیت‌های این سامانه‌ها مورد مساعدت قرار گیرد.

بر اساس بخشنامه‌ای از طرف بانک مرکزی مقرر شده از نیمه بهمن ماه امکان استفاده از کدهای USSD منتفی شود ضمن اینکه لغو این امکان به معنای از دست رفتن منابع مالی موسسات خیریه و بیکاری هزاران کسب و کار موبایلی است.USSD ارسال پیام از طریق کد دستوری است که سریعترین و ساده ترین روش برای ارسال پیام و جابجایی پول به شمار می‌رود. پیام‌های USSD همواره بین یک * و # محصور می‌ شود و بدین ترتیب از شماره‌های تلفن تمیز داده می‌شوند.

بنابراین گزارش،محمود بهمنی، محمدرضا امیرحسنخانی، حسین امیری خامکانی، قاسم میرزایی نیکو، احمد محمدی انارکی، نصرالله پژمان‌فر، فرهاد تجری، محمدحسین قربانی، علی اسدی کرم، علی‌برز بختیاری، بهمن طاهرخانی، حسین نیاز آذری و امیر خجسته نامه ارسالی برای جلوگیری از قطع USSD ها به رئیس کل بانک مرکزی را امضاء کرده اند.

 

کد خبر 390998

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =