بدهکار میلیاردی بانک بورسی از کشور خارج شد

ابربدهکار بانک ملت با بدهی ۳۰۰ میلیارد تومانی از کشور خارج و راهی امارات شد.

به گزارش بورس آنلاین به نقل از تسنیم، در حالی که پرونده ح. ز.  به‌اتهام خیانت در امانت و تحصیل مال از طریق نامشروع به‌میزان تقریبی 300 میلیارد تومان از منابع بانک ملت در حال رسیدگی است، نامبرده با ایجاد فشار و لابی‌گری درصدد آن است تا زمین‌های موقوفه را به‌عوض بدهی 300 میلیاردی به چندین برابر قیمت با بانک تهاتر کند.

این در حالی است که نه‌تنها مطابق ارزیابی کارشناسان رسمی دادگستری ارزش این زمین‌ها بیش از 50 میلیارد تومان نیست بلکه یکی از این سه ملک دارای بدهی تقریبی 30 میلیارد تومانی بابت اجاره‌بهای معوق به یک نهاد غیردولتی است.

بر این اساس، ح.ز.  پس از اینکه با پاسخ منفی مدیران بانک در خصوص تهاتر این املاک با کل بدهی 300 میلیارد تومانی مواجه شد، مجدداً برای دومین بار بدون توثیق حتی یک ریال وثیقه با فشار و لابی‌گری اقدام به خروج از کشور به‌مقصد امارات کرده است. این ابربدهکار سیستم بانکی، با وجوه بیت‌المال اقدام به سرمایه‌گذاری در خارج (انگلیس، آمریکا، فرانسه و امارات) به نام همسر و فرزندان کرده است.

همچنین مجموعه ای از ماشین‌های میلیاردی، ویلای شخصی در امارات، موناکوی فرانسه، لندن و امثال آن تنها بخشی از حیف‌ومیل اموال بیت‌المال توسط نامبرده است. نامبرده که در حال حاضر در کشور امارات به‌سر می‌برد،در بازار خرید و فروش ارز فعال بوده و در برهه‌ای کار واردات پالت‌های ارزی را به‌عهده داشته است.

کد خبر 390985

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =