"وشوینده" با افق سودآوری به بورس می رود

معارفه شرکت هلدینگ مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر، دوم بهمن در میان هیاهوی مدیران هلدینگ و زیرمجموعه ها، فعالین بازار سرمایه و اصحاب رسانه برگزار شد تا فعالان بازارنسبت به خرید سهام ۱۰ درصدی این هلدینگ ۱۰۰ میلیارد تومانی در بازار دوم معاملات بورس که عرضه آن در دهه فجر خواهد بود ،تصمیم گیری کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس آنلاین ، درابتدای این آیین غلامرضا دلشادی مدیرعامل توسعه صنایع بهشهردرمقام نماینده سهامدارعمده به مدح این واحدهای اقتصادی پرداخت.وی یکی از اهداف  بورسی شدن شرکت ها را شفاف سازی عملکرد عنوان کرده و گفت: صنایع بهشهر با دارا بودن 32 شرکت فعال در 10 حوزه فعالیت می کند که ازجمله آنها می توان به  بانکداری و بیمه ، بسته بندی و برندینگ ،روغن کشی و تسویه روغن  ،شوینده و بهداشتی ،سرمایه گذاری ،ساختمانی یک شرکت،قند و شکر  و بازرگانی اشاره کرد که ارزش بازار آنها حدود 21 هزارمیلیارد ریال برآورد می شود .

تحقق سودهی قطعی

دلشادی با اعلام اینکه از میان شرکت های فوق 12 شرکت بورسی و 20 شرکت غیر بورسی است ،افزود: پیش بینی سود شرکت صنعت شوینده بهشهر برای سال 96در محدوده 693ریال اعلام شده که احتمال تحقق آن با توجه به عملکرد زیر مجموعه ها قطعی است.
مدیرعامل توسعه صنایع بهشهرخروج از سایه بانک اقتصاد نوین بعد از کاهش سود بانک ها را از اقدامات قابل توجه مجموعه تحت مدیریت خود برشمردو تصریح کرد : 36 درصد سود توسعه صنایع بهشهر تا سال گذشته از محل بانک اقتصاد نوین کسب می شد.همچنین با کاهش سود بانکی فکر افزایش سود دهی  دیگر پتانسیل ها قوت گرفت که با توجه به تلاش های صورت گرفته سهم صنعت شوینده به 37 درصد رسیده است.
به گفته این مقام مسئول هلدینگ بهشهردر صدد است سهم خود دربازار شوینده را به 40 درصد افزایش دهد.   

خوشبینی به عرضه

در ادامه این مراسم  تریبون در اختیار نعیمی قائم مقام گروه توسعه ملی قرارگرفت که وی با بسنده به سخنان کوتاهی اظهارداشت: معتقدیم  برای ورود به بورس باید با بهترین مجموعه آغاز به کار کرد. البته هلدینگ توسعه صنایع بهشهر با 7 شرکت فعال در صنعت شوینده که از تولید مواد اولیه تا  فراورده و بسته بندی در زنجیره فعالیت آن جای  دارد با شرکت های به نامی همانند پاکسان،گلتاش و ساینا،مورد اقبال سهامداران قرار خواهد گرفت.

رقم های ذره بینی

همچنین پس از گذر از تمامی تعاریف نوبت به مدیر عامل هلدینگ مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر رسید تا با ارائه آمار گفته ها مستند کند.
داراب وکیلی درخصوص اطلاعات مالی و عملیاتی شرکت در سال 95 گفت: میزان درآمد عملیاتی 65.5 میلیارد تومان،سود عملیاتی 64.1 میلیارد تومان،سود خالص 69.2 میلیارد تومان،سود واقعی هر سهم 692 ریال و سود نقدی هر سهم 540 ریال  بوده است.
وی مجموع درآمد حاصل از سرمایه گذاری 6 شرکت زیرمجموعه طی 4 سال گذشته را 218 میلیارد تومان اعلام کردوافزود: درحال حاضر شرکت قصد افزایش سرمایه ندارد که در صورت اتخاذ، این تصمیم به اطلاع سهامداران خواهد رسید.
وکیلی درخصوص تاثیرات تغییر نرخ ارز در تمام فرایندهای مجموعه گفت: برنامه ریزی کنترل ریسک تسعیر نرخ ارز با توجه به صادراتی بودن  23 درصد وزنی محصولات ،متعادل است بدین ترتیب که معادل با ارز خروجی جهت خرید مواد اولیه،ارز از طریق صادرات وارد می شود.

 تحقق پیش بینی EPS

رحمت الله هاشمی مدیرمالی هلدینگ نیز درباره تغییرات نرخ ارز اظهار داشت : 80 درصد مواد اولیه وارداتی شرکت بر اساس نرخ مبادله ای که 3850 تومان دیده شده، محاسبه می شود.وی درخصوص پیش بینی EPS سال 96 و اینکه در مدت 9 ماهه چه میزان محقق شده،گفت: 693 ریال برای EPS سال جاری برآورد شده که باتوجه به درآمد اولیه وسود سهام اعلامی شرکت های زیرمجموعه تقریبا قطعی شده(دارای سال مالی منتهی به آذر) و امیدوار هستیم به این مبلغ برسیم.

برشی از سوژه

هلدینگ صنعت شوینده صنایع بهشهر  آذر 83 بصورت سهامی خاص با سرمایه 10 میلیون تومان در تهران به ثبت رسید . 13 آذر سال جاری بعنوان پانصد و نوزدهمین شرکت در بازار دوم معاملات بورس تهران با نماد " وشوینده" درج شده  تا درتالار شیشه ای  کنار دیگر شرکت های خود جای گیرد.
پاکسان،گلتاش،ساینا،مروارید هامون،آلی شیمی قم،یاران توسعه بهشهر و پاکسان ایروان از شرکت های زیرمجموعه این هلدینگ هستند که امید زیادی به گسترش سهم بازار داخلی و منطقه ای آنها بسته شده است.
موضوع فعالیت "وشوینده" سرمایه گذاری همراه با کنترل و مدیریت در سهام شرکت های فعال در صنعت شوینده،آرایشی و بهداشتی،شیمیایی و زنجیره ارزش صنایع مذکور در داخل و خارج از ایران است.23 درصد تناژ فروش سالانه هلدینگ مربوط به بخش صادرات است که هم اکنون در 14 کشور نمایندگی دارد.
این مجموعه در گروه صابون رتبه اول بازار ایران،در گروه خمیر دندان حائز مقام اول و دوم ، در گروه پودرهای لباسشویی دستی و ماشینی جایگاه سوم و چهارم و در گروه مایع ظرفشویی و دستشویی دارای مقام سوم و پنجم بازار است.

کد خبر 390769

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =