چرا نماد خاص با رشد ۱۷۲درصدی بسته نشد؟

رئیس اداره نظارت بر ناشران فرابورسی با اشاره به علت توقف نماد تازه وارد "زشگزا" ، درباره عدم توقف نماد "انرژی ۳ " آن هم با وجود رشد خیره کننده ۱۷۲ درصدی در ۱۲ روز کاری توضیح داد.

به گزارش بورس آنلاین به نقل از بورس پرس صابر جعفروند آذر، درباره توقف امروز نماد شرکت تازه وارد فرابورسی یعنی شیر و گوشت زاگرس شهرکرد اظهار داشت: این رویداد طبق دستور العمل رخ داده است. چرا که بهای هر سهم این شرکت طی 5 روز کاری با رشد 20 درصدی ( از 27 دی تا امروز و از 366 به 242 تومان ) روبرو شده است.

وی ادامه داد: این رویه برای همه شرکت ها بوده و فرقی بین شرکت های تازه وارد و قدیمی ندارد و استثنایی نیست.

این مقام مسئول در برابر این سئوال که با این وجود چرا نماد بورس انرژی (انرژی 3 که در بازار پایه ب فرابورس حاضر است) و از 13 دی تا امروز با رشد خیره کننده 172 درصدی قیمت سهام ( از 487 به 1326 تومان ) مواجه شده ولی بسته نشده ، به بورس پرس توضیح داد: با توجه به اجرای اصلاح دستور العمل ها و تفویض اختیارات به بورس ها ، در این مورد مدیران فرابورس بهتر در جریان هستند اما سازمان بورس هم موضوع را پیگیری کرده است.

جعفروند آذر افزود: در این رابطه مدیران فرابورس به وجود مشکل فنی و مربوط به زیرساخت های بازار پایه اشاره کرده اند ولی با توجه به لزوم اجرای دستورالعمل ها برای همه شرکت ها و تابلو ها و بازارها ، باید در صورت نادرست بودن رویه ، اصلاح شود یا اگر قرار است همین روال باشد ، با اطلاع رسانی ، فعالان بازار در جریان قرار گیرند.

به گفته وی در این مورد اقداماتی در جریان بوده و به محض نهایی شدن ، از سوی مدیران فرابورس اعلام می شود.

کد خبر 390743

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =