افزایش سرمایه ۵۰۰ درصدی، پاداش صبوری سهامداران پدیده

هفته نامه بورس: اگرچه افزایش سرمایه در سهام شرکت ابنیه و ساختمان پدیده که بر اساس مصوبه مجمع عمومی فوق العاده این شرکت در تاریخ ۰۸/۱۰/۱۳۹۳به تصویب رسید، اما تاکنون اجرایی نشده بود.

ابوالفضل انتظاری مدیر عامل گروه شرکت‌های هلدینگ پدیده با اعلام این مطلب در جمع خبرنگاران گفت : از سال 93 تا کنون یکی دو مرحله تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه مد نظر قرار گرفت که این اتفاق اجرایی و عملیاتی شود اما با توجه به اینکه شرایط و مقدمات فراهم نبود، این افزایش سرمایه اتفاق نیفتاد.اما درنهایت با فراهم شدن مقدمات مورد نیاز و در تاریخ 25 دی ماه امسال با تشکیل جلسه اعضای هیات مدیره مقدمات اجرایی شدن این مسئله فراهم شد.

مدیر عامل گروه شرکت‌های هلدینگ پدیده در خصوص تصمیم گیری افزایش سرمایه افزود :به طور طبیعی تغییرات مربوطه پس از جلسه هیات مدیره بر اساس آنچه در اساسنامه آمده است در اداره کل ثبت شرکت‌ها نیز به ثبت می‌رسد. وی با اعلام اینکه کل مبلغ افزایش سرمایه در این مرحله 937 میلیارد تومان برابر با نه هزار و370 میلیارد ریال است اظهار داشت: این افزایش سرمایه از محل مطالبات شرکت توسعه بین المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز از شرکت ابنیه و ساختمان انجام می‌شود.

انتظاری در خصوص آثار وضعی این افزایش سرمایه اظهار داشت : با این افزایش، 500 درصد افزایش سرمایه خواهیم داشت و هر یک سهم تبدیل به 6 سهم می‌شود.

افزایش سرمایه بدون آورده سهامداران

بر این اساس هر سهم صد تومانی که در اداره کل ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است تبدیل به 600 تومان خواهد شد ودر این افزایش سرمایه، سهامداران هیچگونه آورده ای را نخواهند داشت.مدیر عامل گروه شرکت‌های هلدینگ پدیده اعلام کرد: می‌توانستیم در افزایش سرمایه در مجمع مصوب کنیم که به ازای هر مبلغی که شرکت افزایش سرمایه می‌دهد، یک نسبتی را هم سهامداران افزایش سرمایه داشته باشند ولی در این افزایش سرمایه ای که در حال شکل گیری است، آورده ای را از طرف سهامداران در نظر نداریم و بدون اینکه سهامداران آورده ای را داشته باشند، 500 درصد سهمشان افزایش می‌یابد و هر سهمشان به شش سهم افزایش می‌یابد. به گفته انتظاری افزایش سرمایه در حال اجرا، یک طرفه و از سوی شرکت خواهد بود. بنابراین دوره تعیین حق تقدم هم نخواهد داشت. چون در شکلی که سهامداران بخواهند آورده ای را به موازات آورده شرکت داشته باشند باید فرصتی را در نظر گرفت تا افرادی که اعلام آمادگی کرده اند و فقط برای همان افراد، افزایش سرمایه را داشته باشیم. یعنی افزایش سرمایه شرکت از محل آورده ما، همراه با آورده آن‌ها باشد.اما در شکل موجود سهامداران ما بدون اینکه آورده ای داشته باشند سهم آنها از یک به شش و از صد به ششصد تومان افزایش سرمایه خواهد داشت.

شش برابرشدن تعداد سهام در یک مرحله

مدیر عامل گروه شرکت‌های هلدینگ پدیده اعلام کرد: سامانه سناپ، در تاریخ 24دی ماه 1396 و به مدت 8 روز بسته خواهد بود و هیچگونه نقل و انتقال سهام در این سامانه انجام نمی شود تا بتوانیم این افزایش سهام را اجرا و در حساب سهامدارانمان ثبت کنیم.همچنین با این افزایش سرمایه در شرکت ابنیه و ساختمان، سهم سرمایه‌های این شرکت از هزار و 875 میلیارد ریال به 11هزار و 250 میلیارد ریال افزایش می‌یابد.البته تعداد سهام نیز از یک میلیارد و 875 میلیون سهم به یازده میلیارد و 250 میلیون سهم افزایش می‌یابد و به این ترتیب تعداد سهام ما به شش برابر می‌رسد. وی بیان داشت :طبیعی است قیمت معاملاتی سهام به همین نسبت رقیق و کاهش یافته و قدرت خرید به همراه مدیریت قیمت معاملاتی افزایش می‌یابد.

قیمت جدید معاملاتی بر اساس فرمول سازمان بورس

انتظاری در خصوص قیمت جدید معاملاتی سهام، زمان خرید و فروش و نقل و انتقال دوره جدید اظهار داشت : هیات مدیره شرکت ابنیه و ساختمان به‌زودی جلسه مجددی را تشکیل می‌دهد و در خصوص قیمت جدید معاملاتی بر اساس فرمول سازمان بورس تصمیم گیری خواهد کرد البته پس از آن حداکثر ظرف یک هفته تا ۱۰ روز آینده ضمن طی تشریفات مراحل ثبت افزایش سرمایه در اداره ثبت شرکت‌ها، در خصوص بازگشایی نماد و شروع مجدد نقل و انتقالات اقدام خواهد شد.

 

  • شماره ۲۳۳ هفته نامه اطلاعات بورس - صفحه ۲
کد خبر 390669

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =