۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴
حرکت خلاف جهت گروه خودرویی

بر خلاف انتظار و در اواسط بازار با افزایش تقاضا در گروه خودرویی مواجه شدیم تا جایی که نمادهای خکاوه، خودرو، خگستر، خوساز و خچرخش یا صف خرید شدند و یا تا آستانه صف خرید شدن پیش رفتند که دلیل آنرا پررنگ شدن مجدد خبر معافیت افزایش سرمایه از محل تجدید داریی ها می توان عنوان نمود، موضوعی که همچنان برای عملیاتی شدن آن به تصویب مجلس نیازمند می باشد.

 در گروه متعادل حمل و نقل، دومین روز از معاملات پرتقاضا و مثبت نمادهای حریل و حسیر را نظاره گر شدیم که موجب شد نماد حسیر با صف خرید به کار خود پایان دهد، نماد حسينا نیز به دليل افشاي اطلاعات با اهميت مصاديق گروه (ب) که شامل اعلام تعدیل مثبت ۱۷ درصدی بود، متوقف شد و پس از ۶۰ دقيقه، به صورت حراج ناپيوسته و متعادل مورد بازگشايي گرفت. دبیر انجمن خودرو سازان گفت: حجم سرمایه گذاری پژو و سیتروئن به قدری است که هیچ‌گونه توجیه اقتصادی برای بر هم زدن قرارداد وجود ندارد. طرف اروپایی هم قبول کرده در صورت کارشکنی آمریکا همچنان متعهد بماند ضمن آنکه این شرکتها سرمایه گذاری عظیمی در کشور انجام داده اند که خروج از ان برایشان به صرفه نیست.

درگروه های اکثرا متعادل شیمیایی، پالایشگاهی و روانکارها، نماد شپترو صف خرید شد و نمادهای شسپا، شپاس، پاکشو، خراسان و شرانل با معاملاتی مثبت تر از هم گروهی ها دنبال شدند که نکته قابل توجه، افزایش تقاضای محسوس در اواخر بازار و در گروه پالایشگاهی بود، در پایان معاملات نیز شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای خودرو، رمپنا و کچاد با رشد اندک حدود ۳۷ واحدی به ارتفاع ۹۶,۱۸۶  رسید که در این بین نمادهای تاپیکو، وغدیر و فولاد بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

درگروه های فلزی و معدنی که اکثرا معاملاتی متعادل در جریان بود، نماد زنگان با رشد حدود ۶ درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت که به سرعت تا ۱۰ درصد رشد کرد و در نهایت صف خرید شد، نماد کدما با ادامه صف خرید مجدد مواجه بود و قبل از شروع بازار با توقف نماد کطبس مواجه شدیم که در ادامه بازار نماد کپرور نیز متوقف شد که دلیل آن را، عدم افشاي به موقع اطلاعات با اهميت موضوع ماده ۱۳ دستور العمل اجرايي افشاي اطلاعات شركت هاي ثبت شده نزد سازمان بود که موجب شد شرکت های مذکور توسط سازمان بورس تعليق گردند.

درگروه متعادل سرمایه گذاری، صف فروش نماد ونیکی، صف خرید نمادهای وسبحان و سدبیر و ادامه رشد ۱۰ درصدی نماد انرژی۳ قابل توجه می باشد در آنسو نماد ولساپا درپی خرید و حمایت سهامدار عمده در سطوح حمایتی، بامعاملاتی مثبت مواجه شد و یا صف خرید به کار خود پایان داد اما نماد ولبهمن در گروه اکثرا متعادل لیزینگی، با فشار عرضه ها و افت قیمتی مواجه شد. ایتالیا و ایران فردا یک چهارچوبی برای یک توافق اعتباری به ارزش ۵ میلیارد یورو (۶ میلیارد دلار) که به وسیله آن، روم به شرکت‌های ایتالیایی کمک خواهد کرد تا در ایران سرمایه‌گذاری کنند، امضا خواهند کرد.

گروه ساختمانی همسو با جو متعادل بازار اکثرا با معاملاتی متعادل دنبال شدند که در این میان تشکیل صف فروش نماد ثباغ، ادامه رشد نمادهای بازار پایه گروه و معاملات نماد ثاباد پس از شروعی منفی و جابجایی بلوک حدود ۱۱ میلیون سهم در درصدهای مثبت و تشکیل صف خرید آن، قابل توجه بود.

در ادامه توقف نماد های وب، گروه آی تی و انفورماتیک اکثرا معاملاتی متعادل را سپری کردند که در این میان نمادهای مفاخر، مداران و مرقام از فشار فروش به مراتب بالاتر و معاملاتی منفی تر از هم گروهی ها برخوردار بودند. مجید صدری تا پیش از این مدیر عامل رایتل بود اینک به سمت مدیر عامل شرکت مخابرات منصوب شده است. وزیر اقتصاد و دارایی ضمن تاکید بر صیانت از حقوق سهامداران گفت: بر اساس مصوبه شوراي عالي بورس مبني بر اجازه انجام معاملات در خارج از ساعت معاملاتي، اشخاص حقيقي دارنده سهام شرکت کنتورسازي ايران مي توانند براي فروش سهام خود پس از مراجعه به يکي از شرکت هاي کارگزاري عضو شرکت بورس اوراق بهادار تهران و ارائه دستور فروش و تکميل تعهدنامه واگذاري سهام اقدام نمايند. لازم به ذکر است از روز چهارشنبه مورخ ۲۰/۱۰/۱۳۹۶ به مدت ۵ روز کاري امکان استفاده از این شرايط فراهم مي باشد. بر اساس اعلام خريداران قيمت و حداکثر ميزان سهام قابل خريد از هر کد سهامداري حقيقي به شرح زير خواهد بود: الف-دارندگان سهام تا ۲۰،۰۰۰ سهم، فروش حداکثر ۲،۰۰۰ سهم. ب-دارندگان سهام بيش از ۲۰،۰۰۰ سهم، فروش حداکثر ۱۰درصد موجودي سهام. ج-نوع سفارش فروش از نظر اعتبار زماني، سفارش بدون محدوديت زماني باشد. د-قيمت خريدار سهم مبلغ ۲۱،۰۷۵ريال مي باشد.

در گروه کانی های غیر فلزی نماد کفپارس پس از برگزاري مجمع عادي بطور فوق العاده انتخاب اعضاي هيئت مديره با رشد ۵ درصدی و در ادامه صف خرید به گردونه دادوستدها بازگشت این در حالی بود که به جز نمادهای کفرا و کسرام که صف خرید بودند، سایر نمادهای گروه، معاملاتی متعادل را تجربه کردند، نماد كهمدا نیز پس از برگزاري مجمع فوق العاده تصويب افزايش سرمايه با رشد حدود ۱۷ درصدی به گردون دادوستدها بازگشت.

 

  • منبع: کارگزاری آبان
کد خبر 390526

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =