اثر خنثی افزایش قیمت ذغالسنگ بر "کشرق"

جلسه انجمن صنعت ذغالسنگ برای تصمیم گیری در خصوص قیمت فروش ذغالسنگ در حالی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد که در این جلسه افزایش ۱۳ درصدی نرخ فروش ذغالسنگ در نیمه دوم سال جاری و رسیدن به محدوده قیمت ۵۱۰ هزار تومان مورد تایید اعضای انجمن و هیات مدیره شرکت ذوب آهن اصفهان قرار گرفت.

بر اساس گزارش بورس آنلاین، با توجه به خروجی جلسه انجمن صنعت ذعالسنگ، سه شرکت فعال در این گروه همچون صنعتی و معدنی شمالشرق شاهرود، ذغالسنگ نگین طبس و فرآوري زغال سنگ پروده طبس موظف به شفاف سازی در خصوص اثرات تصمیم جدید انجمن بر وضعیت سودآوریشان شدندکه در این بین شرکت صنعتی و معدنی شمالشرق شاهرود اطلاعات لازم در این خصوص را افشا کرد.

علی نصیری، مدیر عامل شرکت صنعتی و معدنی شمالشرق شاهرود گفت : بخش عمده محصولات تولیدی شرکت به بخش خصوصی عرضه می شود و شرکت ذوب آهن اصفهان متقاضی درصد کمی از محصولات است. علاوه بر این، قراردادهای فروش به صورت سالانه منعقد شده که تاکنون هیچگونه افزایش نرخی لحاظ نشده است. از این رو می توان گفت افزایش قیمت فروش ذعالسنگ تاثیری در نرخ فروش شرکت در پی ندارد و در پی آن جزئیات و مفروضات مبنای بودجه سال جاری بدون تغییر باقی می ماند.

بر اساس این گزارش، در پی اعلام افزایش 13 درصدی نرخ فروش ذغالسنگ نماد معاملاتی شرکت های ذغالسنگ نگین طبس و فرآوري زغال سنگ پروده طبس با توجه به عدم افشاي بموقع اطلاعات با اهميت متوقف شد و بازگشت آن ها به تابلوی معاملات بورس منوط به انتشار نامه شفاف سازی شد.

کد خبر 390522

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =