توضیحات مدیر عامل "وایران" پیرامون پنج بند حسابرسی

مدیر عامل شرکت لیزینگ ایرانیان طی ارسال نامه ای روی سامانه کدال پیرامون پنج بند حسابرسی صورت های مالی آن شفاف سازی کرد.

بر اساس گزارش بورس آنلاین، امیر هوشنگ زین الدین، مدیر عامل شرکت لیزینگ ایرانیان در خصوص پنج بند حسابرسی شامل محاسبه ذخیره مطالبات مشکوک الوصول، تسهیلات معوق، ذخیره کاهش ارزش ملک ظفر، آخرین وضعیت حساب ها با شرکت های ایران خودرو و ایران خودرو دیزل و شناسایی سود حاصل از فروش ملک کرج توضیح داد.

این مقام مسئول در خصوص محاسبه ذخیره مطالبات مشکوک الوصول عنوان کرد که با توجه به اقدامات حقوقی انجام شده، انتظار می رود مطالبات شرکت به طور چشمگیری کاهش یابد و علاوه بر آن برنامه های شرکت در وصول اقساط جاری در تاریخ سررسید سبب دریافت 97 درصدی اقساط در تاریخ سررسید شده است. از این رو، اقدامات صورت گرفته، جهت جبران کسری میزان ذخایر دریافت شده در حساب ها موثر خواهد بود. با این اوصاف همانگونه که در گزارش حسابرسی سال مالی 95 اطلاع رسانی شد، این مجموعه در نظر دارد به تدریج مطالبات خود را به میزان مقرر در بخشنامه های بانک مرکزی برساند.

مدیر عامل "وایران" خاطر نشان کرد: در بودجه بر اساس عملکرد شش ماهه مبلغ 121 میلیارد ریال ذخیره برای سال مالی 96 پیش بینی شده که 71 میلیارد ریال آن در نیمه اول سال تامین شده و 50 میلیارد ریال نیز در پایان سال پیش بینی شده است که طبق محاسبات، شرکت در پایان امسال به برنامه های خود در خصوص جبران کسری میزان ذخیره بر اساس مصوبات بانک مرکزی خواهد رسید.

شیخ زین الدین در خصوص مبلغ 363 میلیارد ریال سود و وجه التزام تسهیلات معوق گفت: این مبلغ 737 میلیارد ریال بوده که تاکنون مبلغ 375 میلیارد ریال از آن وصول شده است. شرکت اقدامات حقوقی جهت دریافت مبلغ باقیمانده انجام داده که به تدریج اقدامات منجر به وصول مبالغ می شود.

مدیر عامل شرکت لیزینک ایرانیان به ذخیره کاهش ارزش ملک ظفر اشاره کرد و افزود: در خصوص تغییر کاربری ملک از مسکونی به اداری اقدامات لازم شده و کلیه عوارض و هزینه های لازم پرداخت شده است. بر این اساس، تغییر کاربری به اداری حداکثر تا پایان امسال نهایی و دریافت می شود که در این صورت ملک ظفر از حالت مسکونی به اداری تبدیل و ارزش افزوده این موضوع، نظر حسابرسی را تامین خواهد کرد. علاوه بر این، شرکت در حال رفع مغایرت با شرکت های ایران خودرو و ایران خودرو دیزل است و تا پایان سال جاری صورت تطبیق با شرکت های مورد اشاره تنظیم می شود.

این مقام مسئول در پایان پیرامون شناسایی سود 35.5 میلیارد ریالی ملک کرج که پایان سال 95 شناسایی شده، اظهار داشت: شرکت بر اساس اخطاریه های بانک مرکزی ملزم به فروش سهم خود در سرمایه گذاری ملک مذکور شده است.

 

 

کد خبر 390367

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =