۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲
«وبشهر» در مسیر توسعه

مدیر مالی شرکت توسعه صنایع بهشهر گفت: شرکت توسعه صنایع بهشهر از جمله هلدینگ‌های حاضر در بازار سرمایه است که به سرمایه‌گذاری در شرکت ها از طریق خرید و فروش سهام آن‌ها، خرید و فروش اوراق قرضه، اوراق مشارکت، هر گونه اوراق بهادار دیگر و مشارکت در بانک‌ها و سایر شرکت ها اقدام می کند.

 

به گزارش بورس آنلاین به نقل از همفکران ، احسان بادپا افزود: شرکت توسعه صنایع بهشهر در نظر دارد به عنوان یکی از شرکت های برتر در میان شرکت های سرمایه گذاری کشور، حضور فعال داشته باشد که در همین راستا «وبشهر» افزایش سرمایه ۱۷.۵درصدی خود را در چند روز گذشته به ثبت رساند.

وی بیان کرد: بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۲۷ فروردین ماه ۹۶ افزایش سرمایۀ شرکت از مبلغ هفت هزار و ۲۱ میلیارد و دو میلیون ریال به‌مبلغ هشت هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال ( از محل مطالبات و آورده نقدی مبلغ یک هزار و ۲۲۸ میلیارد و ۹۹۸میلیون ریال) در تاریخ ۶ آبان ماه ۹۶ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسید.

وی اظهار کرد: توسعه صنایع بهشهر از شرکت های زیادی تشکیل شده که به طور عمده افزایش سرمایه داده اند. این افزایش سرمایه مزبور به منظور حمایت از افزایش سرمایه زیرمجموعه‌های شرکت است.

بادپا بیان کرد: در حال حاضر بحث افزایش سرمایه در شرکت مطرح نیست و در این خصوص برنامه‌ای نداریم.

وی به پیش‌بینی سود شرکت برای سال جاری اشاره کرد و ادامه داد: «وبشهر» سود هر سهم سال مالی منتهی به پایان اسفندماه ۹۶ را با سرمایه جدید مبلغ ۱۸۳ ریال پیش بینی کرده که طی دوره ۶ ماهه معادل ۳۵ ریال از این رقم را کنار گذاشته است.

بادپا گفت: علت کاهش تحقق پیش‌بینی در طی ۶ ماه نخست سال جاری وضعیت اقتصادی کشور و عملکرد برخی از شرکت‌های زیر مجموعه هلدینگ است که با توجه به سازوکارهای صورت گرفته در هلدینگ و شرکت‌های زیر مجموعه در  ۶ ماه دوم سال خواهیم توانست کل سود پیش‌بینی شده را محقق کنیم.

مدیرمالی شرکت «وبهشهر» افزود: جمع درآمدهای این شرکت برای سال جاری بیش از یک هزار و ۵۶۳ میلیارد ریال پیش‌بینی شده که بیشترین درآمد به ترتیب مربوط به سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها و سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌های شرکت است.

وی با بیان اینکه شرکت طی دوره ۶ ماهه توانسته بیش از ۳۳۲ میلیارد ریال از این رقم را شناسایی کند، بیان کرد: بیشترین سود حاصله شرکت مربوط به سود فروش تعدادی از سهام شرکت بهپاک و ابطال اسناد خزانه شرکت است.

بادپا به ورود برخی از شرکت‌های زیرمجموعه به بورس و اوراق بهادار اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در نظر داریم ۵ درصد از سهام شرکت مدیریت صنعتی شوینده را به زودی وارد بورس کنیم که تمام سازوکارهای اولیه آن انجام شده است.

وی اظهار داشت: دیگر شرکت‌های زیر مجموعه نیز پس از اصلاح ساختار و شرایط در اولویت های بعدی برنامه شرکت برای ورود به بورس هستند.

بادپا به تاثیرگذاری سهم بازار در ظرفیت تولید اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه شرایط رقابتی در کشور سخت شده است، شرکت حفظ و افزایش سهم بازار را در اولویت کاری خود قرار داده است.

وی اعلام کرد: شرکت‌های شوینده و روغنی زیر مجموعه هلدینگ افزایش سه درصدی فروش محصولات صادراتی خود را برای سال جاری در دستور کار قرار داده‌اند.

بادپا اظهار کرد: با توجه به اینکه طرح توسعه‌ای در وضعیت اقتصادی امروز کشور هزینه بر است، شرکت هیچ گونه برنامه‌ای را در حال حاضر در برنامه کاری خود ندارد.

 وی افزود: براساس سند چشم انداز، شرکت توسعه صنایع بهشهر در نظر دارد به عنوان یکی از شرکت های برتر در میان شرکت های سرمایه گذاری کشور، حضور فعال داشته باشد. در این راستا، برای دستیابی به هدف مزبور، حفظ موقعیت فعلی از طریق توانمندسازی شرکت‌های زیرمجموعه، تکمیل زنجیره تولید و توزیع و در نتیجه کسب سود و بازدهی مناسب و پایدار، در اولویت شرکت است.

کد خبر 390021

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =