آخرین خبرها از گرانی ۲۰ درصدی کاغذ (محصولات كاغذی)

۴۰۰ قلم کالا در انتظار افزایش تعرفه واردات و در حالت توقف ثبت سفارش است. گفته شده از هم اکنون بسیاری از کالاها مانند کاغذ ۲۰ درصد گران شده است.

البته در خصوص گرانی کاغذ موضوعات فراوانی مطرح می شود برای مشخص شدن صحت این موضوع به سراغ دبیر سندیکای تولید کنندگان کاغذ و مقوا رفتیم تا موضوع افزایش قیمت ۲۰ درصدی کاغذ را شفاف سازی نماید.

هنوز هیچ تعرفه ای تغییر نکرده است

به گزارش بورس آنلاین، پورداد دبیر سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوا در این خصوص به  بورس۷ گفت: طرح موضوع افزایش قیمت کاغذ، بیشتر ناشی از جوسازی بازار می باشد.

با هدف حمایت از تولید داخل و ایجاد تعادل در بازار ، درخواست اصلاح نظام تعرفه ها ارسال شده که می بایست در کمیسیون ماده یک مورد بررسی قرار گیرد. هنوز هیچ تغییری در تعرفه ها رخ نداده و حتی در صورت موافقت کمیسیون با تغییر تعرفه های واردات، این موضوع در اسفندماه اعلام و از سال ۹۷ عملیاتی خواهد شد. اینکه این درخواست مورد موافقت قرار خواهد گرفت یا خیر، قابل پیش بینی نیست.

امکان کاهش تعرفه واردات کاغذ روزنامه

دبیر سندیکای کاغذ و مقوا در خصوص امکان کاهش تعرفه واردات کاغذ به بورس۷ گفت : با در نظر گرفتن شرایط بازار اقلام کاغذی، برای محصولاتی که در بازار داخل به میزان کافی تولید و عرضه صورت می گیرد، درخواست افزایش تعرفه واردات و بالعکس برای محصولاتی مانند کاغذ روزنامه که با کمبود عرضه مواجه هستیم درخواست کاهش تعرفه واردات ارسال کرده ایم.

 اصلاح نظام تعرفه ای به منظور تنظیم بازار

پورداد در خصوص امکان افزایش قیمت ها پس از اصلاح نظام تعرفه ای به بورس۷ گفت : با توجه به اشباع بازار داخل از دستمال کاغذی و توان داخلی برای تامین نیاز کشور و مازاد عرضه این محصول، درخواست ممنوعیت واردات دستمال کاغذی مطرح شده است.

درخواست اصلاح نظام تعرفه ای به منظور تنظیم بازار صورت گرفته و انتظار می رود موجب افزایش قیمت ها نگردد.

 

کد خبر 390002

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =