افت سودآوری "کپشیر" و "خریخت"

شرکت های پشم شیشه ایران و صنایع ریخته گری ایران هر یک گزارش عملکرد شش ماهه اول سال مالی جاری را منتشر کردند و در حالی که "کپشیر" گزارش جدید خود را بدون تغییر سود نسبت به گزارش قبلی ارایه کرد، اما "خریخت" در گزارش حسابرسی شده دوره مذکور تعدیل منفی ۵۰ درصدی سود اعلام کرد.

بر اساس گزارش بورس آنلاین، شرکت پشم شیشه ایران که در گزارش حسابرسی نشده دوره عملکرد شش ماهه نخست سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 96 مبلغ 145 ریال سود پیش بینی کرده بود، در اصلاحیه همان گزارش افت 50 درصدی سود را اعمال کرد. آنچنان که "کپشیر"  در گزارش جدید خود 115 ریال سود بدست آورد و 160 درصد از سود برآوردی را پوشش داد.

بر اساس اطلاعات موجود، افزایش 10 درصدی مقدار تولید، رشد هفت درصدی مقدار فروش محصولات و نیز افزایش 34 درصدی درآمد حاصل از فروش محصولات تولیدی طی شش ماهه اول سال جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته از جمله مواردی است که در کارنامه عملکرد نیمه اول این مجموعه لحاظ شده است.

در کنار آن، صنایع ریخته گری ایران فعالیت های خود در نیمه اول سال جاری را با تحقق زیان 122 ریالی پایان داد و در حالی که برای امسال سه ریال سود برآورد کرده بود، از کسب سود در این دوره باز ماند.

همچنین در دوره مقایسه ای شش ماهه اول سال جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد تولید، مقدار و نرخ فروش محصولات برای این مجموعه قطعه ساز رقم خورد و "خریخت" در دوره مورد بررسی با افزایش 30 درصدی مقدار تولید، رشد 54 درصدی مقدار فروش و افزیش 80 درصدی درآمد فروش مواجه شده است.

کد خبر 389929

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =