عوامل افت سودآوری "غمارگ" در نیمه اول سال جاری

یک مقام مسئول در شرکت مارگارین دلایل اعلام تعدیل منفی سود "غمارگ" را در دوره عملکرد شش ماهه نخست سال مالی ۹۶ بیان کرد.

بر اساس گزارش بورس آنلاین، شرکت مارگارین که گزارش حسابرسی نشده عملکرد نیمه اول سال مالی جاری را با برآورد سود 286 ریالی ارایه کرده بود، در گزارش حسابرسی شده دوره مذکور تعدیل منفی 38 درصدی سود اعلام کرد. به گونه ای که، "غمارگ" در دوره مورد بررسی سود 178 ریالی برآورد کرد و مبلغ 102 ریال سود محقق ساخت. در این شرایط، جعفر بیرالوند مدیر عامل شرکت مارگارین افزایش قیمت محصولات و نیز رشد نرخ ارز را به عنوان عوامل موثر بر افت سودآوری این مجموعه برشمرد و در این خصوص گفت که طبق توافقات صورت گرفته با سازمان حمایت از مصرف کنندگان افزایش قیمت های فروش محصولات مایع به میزان پنج درصد و روغن های جامد به میزان 10 درصد از اول شهریور ماه پیش بینی شده بود که عدم اجرای توافق مذکور در شهریور ماه موجب تعدیل بودجه شده است.

این شرکت در پیش بینی حسابرسی شده افزایش قیمت را از اول مهر ماه در نظر گرفته و موضوع افزایش قیمت توسط شرکت های تولیدکننده روغن و انجمن روغن در حال پیگیری بوده و در عین حال تاکنون مصوبه افزایش قیمت به شرکت ها ابلاغ نشده است.

علاوه بر این، روند افزایش نرخ ارز طی سه ماهه گذشته و همچنین سیاست های جدید بانک مرکزی برای تک نرخی کردن نرخ ارز موجب شده شرکت پیش بینی نرخ ارز را برای چهار ماهه پایانی سال مالی از 33.000 ریال به مبلغ 34.000 ریال افزایش دهد که اثرات تعدیلی این تغییرات در پیش بینی حسابرسی شده لحاظ شده است.

این مقام مسئول در پایان بر این موضوع تاکید کرده که به نظر مدیریت شرکت بودجه اعلامی با نوسان معقولی قابل تحقق خواهد بود.

کد خبر 389652

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =