دلایل تعدیل منفی ۵۰ درصدی سود "غدام"

شرکت خوراک دام پارس در حالی بودجه حسابرسی شده بر اساس عملکرد شش ماهه نخست سال مالی ۹۶ را با برآورد سود ۲۲۵ ریالی ارایه کرده که پیشتر "غدام" در گزارش حسابرسی نشده دوره عملکرد مذکور مبلغ ۴۶۴ ریال سود پیش بینی کرده بود.

شرکت خوراک دام پارس به تازگی در پیش بینی درآمد هر سهم بر اساس عملکرد شش ماهه نخست سال مالی 96 خود تعدیل منفی حدود 50 درصدی سود برآوردی را اعلام کرده و در پی آن مدیر عامل این مجموعه در خصوص وضعیت عملیاتی و سودآوری "غدام" توضیح داد.

بر اساس گزارش بورس آنلاین، شرکت خوراک دام پارس در حالی بودجه حسابرسی شده بر اساس عملکرد شش ماهه نخست سال مالی 96 را با برآورد سود 225 ریالی ارایه کرده که پیشتر "غدام" در گزارش حسابرسی نشده دوره عملکرد مذکور مبلغ 464 ریال سود پیش بینی کرده بود. بر این اساس می توان گفت شرکت خوراک دام پارس در گزارش حسابرسی شده عملکرد نیمه اول سال مالی 96 تعدیل منفی حدود 50 درصدی سود برآوردی را اعلام کرده است.

محمد علی اکباتانی نژاد مدیر عامل شرکت خوراک دام پارس در این ارتباط توضیح داده که با توجه به عدم تحقق فروش طبق پیش بینی اولیه سال مالی 96 به دلایل شرایط اقتصادی و رکود بازار صنعت خوراک دام و طیور و تغییر سیاست فروش از اعتباری به نقدی با توجه به مشکلات مالی مشتریان و عدم تسویه بدهی ها در سررسید آن و طبق نظر حسابرسان این شرکت در پیش بینی حسابرسی شده سال مالی 96 بر اساس عملکرد واقعی شش ماهه مقدار فروش حصولات 13 درصد کاهش یافته و درآمد حاصل از فروش نیز کاهش 23 درصدی داشته است.

این مقام مسئول به این موضوع اشاره کرده که در راستای رعایت ماده 149 قانون مالیات های مستقیم شرکت استهلاک دارایی های خود را اصلاح کرده که این امر سبب افزایش هزینه ها شده است.

کد خبر 389626

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =