بلوک ۲۳ درصدی "خمحور" به قیمت پایه هر سهم

طی روز جاری طبق اطلاع رسانی قبلی بیش از ۹۷ میلیون سهم شرکت تولید محور خودرو معادل ۲۳ درصد از سهام آن از سوی شرکت ایران خودرو دیزل عرضه شد و این معامله بلوکی به قیمت پایه هر سهم ۴.۰۴۵ ریال انجام شد.

لحظاتی پیش بلوک 23 درصدی شرکت تولید محور خودرو به قیمت پایه 4.045 ریال از پرتفوی سرمایه گذاری شرکت ایران خودرو دیزل واگذار شد.

بر اساس گزارش بورس انلاین، طی روز جاری طبق اطلاع رسانی قبلی بیش از 97 میلیون سهم شرکت تولید محور خودرو معادل 23 درصد از سهام آن از سوی شرکت ایران خودرو دیزل عرضه شد و این معامله بلوکی به قیمت پایه هر سهم 4.045 ریال انجام شد.

بر اساس اطلاعات موجود، شرکت ایران خودرو دیزل حدود 111 میلیون سهم معادل 26.2 درصد از سهام شرکت تولید محور خودرو را تحت تملک خود داشته که با انجام معامله بلوکی مذکور درصد مالکیت آن در این مجموعه قطعه ساز به سه درصد کاهش یافته است. علاوه بر این، گروه سایپا نیز در نظر دارد تا فردا با واگذاری 10 درصد از سهام "خمحور" از پرتفوی سرمایه گذاری خود به طور کامل از ترکیب سهامداری آن خارج شود. بر این اساس باید دید که سهامداران جدید شرکت تولید محور خودرو چه برنامه هایی برای این مجموعه جهت رشد و شکوفایی هر چه بیشتر آن در نظر دارند.

در پایان این گزارش می افزاید در پی انجام معامله بلوکی مذکور، سهام شرکت تولید محور خودرو با افزایش تقاضا برای خرید سهام مواجه شد و تا تشکیل صف خرید سهام پیش رفت.

کد خبر 389610

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =