سه عامل اثر گذار بر تغییر پیش بینی های "ثپردیس"

اکبر میرشفیعی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری مسکن پردیس عواملی همچون کاهش حجم فروش، افزایش هزینه های مالی و اصلاح برآورد بهای تمام شده در تعدادی از پروژه ها را به عنوان عوامل موثر بر تغییر پیش بینی درآمد هر سهم "ثپردیس" برشمرد.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری مسکن پردیس در خصوص برآورد رشد 76 درصدی سود این مجموعه در سال مالی 97 توضیح داد و سه عامل موثر بر این امر را تشریح کرد.

بر اساس گزارش بورس آنلاین، اکبر میرشفیعی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری مسکن پردیس عواملی همچون کاهش حجم فروش، افزایش هزینه های مالی و اصلاح برآورد بهای تمام شده در تعدادی از پروژه ها را به عنوان عوامل موثر بر تغییر پیش بینی درآمد هر سهم "ثپردیس" برشمرد.

این مقام مسئول عنوان کرده که کاهش 379.217 میلیون ریال مبلغ فروش پیش بینی شده در پروژه های مسکونی المپیک، نیلوفر 1 و ویلایی سروستان با عنایت به رکود حاکم بر بازار مسکن متراژ فروش پیش بینی شده محقق نشده و از این رو این موضوع تاثیر بسزایی در کاهش سود عملیاتی شرکت داشته است.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری مسکن پردیس به هزینه های مالی نیز اشاره کرده و اعلام کرده که هزینه های مالی در گزارش پیش بینی اولیه مبلغ 70.277 میلیون ریال در نظر گرفته شده بود اما با توجه به عدم نقدینگی کافی تسویه بخشی از تسهیلات مذکور میسر نشده و همچنین با توجه به تاخیر در پرداخت به موقع اقساط عمدتاً جرایم تاخیر نیز مشمول شده که با احتساب آن مبلغ محاسبه شده معادل 119.754 میلیون ریال است که رشدی 70 درصد را نشان می دهد.

همچنین این مقام مسئول توضیح داده که با توجه به بروزرسانی برآورد بهای تمام شده پروژه های مسکونی نگین، یاسمن، رز، گل یخ و تجاری سپید 1 و امید و افزایش میزان برآوردها، پیشرفت ریالی پروژه های مذکور نسبت به دوره گذشته کاهش یافته که آثار مالی آن زیان طی دوره است.

بر اساس این گزارش، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری مسکن پردیس در نامه شفاف سازی خود توضیحات کاملی نیز در خصوص آخرین وضعیت پروژه های در دست اجرای این مجموعه ارایه کرده است

کد خبر 389573

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =