تدابیرشدید  بانک مرکزی برای اجرا شدن نرخ سود جدید

یک مقام مسئول از بازرسی نامحسوس در شعب برای کنترل بخشنامه کاهش سود بانکی خبر داد و گفت: مشوق هایی هم برای بانک هایی که به خوبی این بخشنامه را اجرا می‌کنند، در نظر گرفته شده است.

به گزارش بورس آنلاین ؛ یک مقام مسئول بانکی با اشاره به تخلف برخی شعب بانکی حتی در روزهای آغازین اجرای بخشنامه بانک مرکزی برای کاهش نرخ سود سپرده های بلندمدت به ۱۵ درصد به مهر گفت: همه شعب نظام بانکی از اجرای این بخشنامه سر باز نمی زننند چراکه بانک مرکزی این بار تدابیر سخت گیرانه ای را برای بانک های متخلف در نظر گرفته که دامنه آن ممکن است تا تغییر مدیر و انفصال از خدمت تا برخی جرایم دیگر برای بانک کشیده شود.
وی افزود: علاوه بر اینکه معاونت نظارت بانک مرکزی به دقت عملکرد نظام بانکی در اجرای بخشنامه کاهش نرخ سود را رصد می‌کند، بازرسان نامحسوسی را به شعب اعزام کرده تا از نزدیک عملکرد را مشاهده و تخلفات را گزارش کنند.
این مقام مسئول بانکی با اشاره به اینکه البته بانک مرکزی مشوق هایی را هم برای بانک هایی که به خوبی و دقت این بخشنامه را اجرا می‌کنند، در نظر گرفته،ادامه داد: یکی از این مشوق ها، تبدیل اضافه برداشت معقول بانک ها به خط اعتباری است ضمن اینکه بازار بین بانکی نیز با نرخ سود پایین تر زمینه ساز تامین مالی بانک ها شده است.
 

کد خبر 389554

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =