برترین های لیگ ستارگان بورس معرفی شد

اختتامیه نخستین لیگ ستارگان بورس با معرفی ۳ گروه برنده برگزار شد. رتبه داران نخستین لیگ ستارگان بورس نیز به ترتیب با کسب مقام اول توسط گروه دانشگاه الزهرا به همراه چک اهدایی ۲۰ میلیون تومانی،مقام دوم به گروه دانشگاه علامه طباطبایی به همراه چک جایزه ۱۰ میلیون تومانی و مقام سوم به گروه دانشگاه خواجه نصیر به همراه هدیه ۵ میلیون تومانی رسید که لوح سپاس و تندیس حرفه ای اخلاق نیزبه گروه دانشگاه تهران اهدا شد.

نخستین لیگ ستارگان بورس که با هدف فرهنگ سازی و آشنایی تنگاتنگ بازار سرمایه و دانشگاه با حضور دانشجویان ۱۰ دانشگاه برتر در دوم مرداد سال جاری در تالار حافظ آغاز شد که گروه دانش شاخص بازار سرمایه بعنوان مجری کار و  شرکت های کارگزاری بانک کشاورزی، رایان هم افزا و آسان پرداخت نیز از حامیان برگزاری این لیگ بودند.

سهامداران ناراضی

حسن قالیباف اصل مدیرعامل شرکت بورس در این اختتامیه با اشاره به اینکه در مدت برگزاری لیگ در تالار حافظ، سهامداران اظهار نارضایتی می کردند، گفت: این ایده خلاقانه برای اولین بار در بازار سرمایه و جهت نزدیکی بیشتر بازار و دانشگاه ایجاد شد و نتایج مثبتی هم به همراه داشت.
وی با بیان اینکه برگزاری این لیگ برای بازار سرمایه فرصتی است تا بتوانند نخبگان دانشگاهی را جذب کنند،افزود: در حوزه بازار سرمایه بیشترین ارتباط با تئوری و عمل وجود دارد،این لیگ به عنوان اولین تجربه برای مطالعه مالی رفتاری دو جنس زن و مرد بسیار کارایی دارد و با بررسی آن می توان ایرادات و ضعف ها را برطرف کرده تا در دوره های بعدی شاهد فرهنگ سازی و عمل در این حوزه باشیم.

سفته بازی به هیچ وجه بد نیست

شاپور محمدی رییس سازمان بورس نیز با بیان اینکه این سازمان در عین حال که متولی بازار سرمایه است، مسئولیت اجرای مقررات و نظارت بر آن را هم بر عهده دارد گفت: این سازمان و سایر ارکان آن باید در حوزه توسعه بازار نیزکمک و همکاری کنند.
وی با بیان اینکه بازار سرمایه در تمام دنیا به عنوان کسب و کار نوین شناخته می شود، اظهار داشت: از نکات جالب در بازار سرمایه نزدیک شدن مفاهم آکادمیک دانشگاهی به ابزار های موجود در بازار سرمایه است. شاید دو دهه پیش صحبت درباره آپشن، فیوچرز و گواهی سپرده نکات آکادمیک بود اما هم اکنون از همه این ابزارها استفاده می شود.
این مقام مسئول با بیان اینکه این خرید و فروش برای اقتصاد ایران مفید است ادامه داد: در سازمان بورس همیشه تلاش می شود علاوه بر کسانی که به دنبال کسب سود معقول از طریق استراتژی های علمی هستند زمینه کسب سودهای بزرگ به کمک ابزار مشتقه نیز فراهم شود تا این دسته از سرمایه گذاران نیز به اهداف برسند.
محمدی درخصوص لزوم سفته بازی گفت: سفته بازی به هیچ وجه بد نیست و اگر در بازارها صورت نگیرد بازار به تعادل نمی رسد.وی با اشاره به اینکه یادگیری از طریق انجام، تجربه ای است که در این لیگ به وقوع پیوست اظهار امیدواری کرد همه دانشگاه هابا هدف یادگیری و اشاعه فرهنگ سرمایه گذاری در دوره های بعدی حضور داشته باشند.

محمدی با اشاره به اینکه محدودیتی در تشکیل پورتفولیو ها بود،افزود: این محدودیت ها تا حد امکان حتی در فضای مجازی هم برداشته می شود اما بین محدودیت و اصول تمایز قائل می شویم،بر بعضی از اصول تاکید وجود دارد اما قطعا ملاک عمل انتخاب سرمایه گذاران برای کسب بازده و رتبه بندی است.

  • در اختتامیه این لیگ با قرائت بیانیه هیأت داوران نخستین لیگ ستارگان بورس توسط روح الله حسینی مقدم معاون ناشران و اعضای شرکت بورس، هدف از برگزاری این لیگ ارتباط رشته تحصیلی در مسیر شغلی، توسعه فرهنگ صحیح سهامداری و جلب توجه دانشجویان رشته های اقتصاد، حسابداری، مالی و سایر رشته های مرتبط به بازار سرمایه عنوان شد.
کد خبر 389553

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =