رشد ۱۱۴ درصدی سود قابل تخصیص بانک حکمت ایرانیان

هفته نامه بورس: بانک حکمت ایرانیان در اطلاعیه‌ای گزارش عملکرد سه ماهه منتهی به خرداد ۹۶ را منتشر کرد و طبق این گزارش به ازای هر سهم در ۳ ماه ۵ ریال سود محقق شد. این درآمد برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۶ مبلغ ۱۶۰ ریال پیش بینی شده است.

گفتنی است از سود تسهیلات اعطایی- مشاع این بانک که برای سال مالی 96 مبلغ ۵۰۴۱ میلیارد ریال پیش بینی شده بود، در مدت 3 ماه ۱۰۲۹ میلیارد ریال تحقق یافت که نسبت به این مبلغ در مدت مشابه سال مالی گذشته با رشد 8 درصدی محقق شد.
همچنین جمع درآمدهای مشاع این بانک ۵۸۸۵ میلیارد ریال برای کل سال مالی 96 اعلام شده و بانک در مدت سه ماه فعالیت به ۱۱۲۰ میلیارد ریال آن رسید. ضمن این که از سود خالص بانک که مبلغ ۹۵۹ میلیارد و ۹۱۷ میلیون ریال اعلام شده بود، مبلغ ۲۹ میلیارد و ۱۴۴ میلیون ریال محقق شد. بنابراین گزارش در بهار سال جاری بانک حکمت ایرانیان مبلغ ۷۴۹ میلیارد و ۳۸۳ میلیون ریال به عنوان سود قابل تخصیص در حساب‌های خود ثبت کرده که این مبلغ در مقایسه با مدت مشابه سال مالی قبل 114 درصد رشد یافته است. ضمن این که سرمایه شرکت در فاصله زمانی بهار 95 تا بهار 96 از مبلغ 4 هزار میلیارد ریال به مبلغ 6 هزار میلیارد افزایش یافته است.گفتنی است این بانک که برای سال مالی 95 مبلغ 15 ریال سود برای تقسیم هر سهم پیشنهاد داده بود این مبلغ را در سال مالی 96 به 16 ریال افزایش داد.

 

کد خبر 389494

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =